דחיית טוקיו 2020 : תושבי יפן מבינים אבל מאד מאוכזבים

מאת: הוועד האולימפי בישראל

בראיון אינטרנטי ל- 400 עיתונאים ברחבי העולם בעקבות ההחלטה לדחות את משחקי טוקיו 2020 בשנה, אמר יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך בין השאר, כי יפן הייתה מוכנה ורצתה להמשיך קדימה ולארח את המשחקים בקיץ הקרוב, אבל העולם העביר מסרים שהוא לא ירצה להתארח.

ואכן כך. לא פעם חזר ושיבח באך בעיקר בשנה האחרונה את המוכנות של היפאנים, והדגיש כי יפן הקדימה בהכנותיה את לוח הזמנים הרשמי שהוצב לה.

בהחלטה משותפת של הוועדה המארגנת ביפן והוועד האולימפי הבינלאומי, הוחלט כאמור בצער על דחיית המשחקים, והפוקוס עבר מיד לחיפוש תאריך חלופי.

תושבי יפן, שאירחה את המשחקים בשנת 1964 , הבינו את ההחלטה אבל גם לקחו את זה קשה.  

אמי הגינו, תושבת וילידת טוקיו, אמרה לעיתון ה- "גארדיאן" הבריטי:"הבנתי את ההחלטה לדחות את המשחקים אבל רק כמה שעות אחרי ההודעה, התחלתי לעקל אתהאכזבה. הוריי זוכרים את המשחקים ב- 1964 ואת הקסם שבהזדמנות לצפות מהכי קרוב שיש באירועהספורט החשוב בעולם וחשבתי שהגיע תורי. אני מוכנה להמתין שנה – אבל לא יותרבבקשה!"

שונסוקה קיטאמוטו, סטודנט חובב אגרוף שהיה אמור להיות אחד מ- 80 אלף המתנדבים במהלך המשחקים: "מאד ציפיתי כמתנדב להיות חלק מהמשחקים ולראות אותם מהכי קרוב שיש אז כמובן שאני מאוכזב. אבל אני מתנחם בכך שהם רק נדחו ולא בוטלו לגמרי".  

תגובה חשובה ומעניינת הגיעה מאריקו קאוואהאטה בת ה-54, שנרשמה גם היא כמתנדבת למשחקים הפראלימפיים, ונעזרת בעצמה בכיסא גלגלים:

"אני מודה שאני מרגישה הקלה. חששתי לבריאות הספורטאים עם מוגבלויות כמוניוכמובן לבריאותי שלי במידה והמשחקים היו מתקיימים כשהנגיף עדיין משתולל. אנוחשופים לפגיעה קשה יותר במקרה של הידבקות".