גראנד פרי דוחא בסיוף: עידו הרפר במקום 7, יובל פרייליך סיים במקום ה-25

מאת: הוועד האולימפי בישראל

 

הסייף הישראלי עידו הרפר סיים היום במקום ה-7 בטורניר גראנד פרי דוחא, שהוסיף לו 19 נקודות לדירוג העולמי מה שעשוי לקדם אותו למקום ה-24 בדירוג העולמי. 

 

בקרב האחרון התמודד הרפר מול המדורג מספר 1 בעולם, אלוף העולם ואלוף אירופה יאניק בורל מצרפת, ובתום קרב שקול בו הציגו השניים יכולת טובה נוצח הרפר 15:12.

 

בתחילת הקרב היה זה הצרפתי שהוביל והגיע ל- 3:7, הרפר אגר כוחות הישווה ל-8:8 ו-9:9 ובהמשך היתה ידו של האיש מספר 1 בדקר העולמי על העליונה. זוהי הפעם הראשונה בקריירה של הרפר בה הו מגיע לגמר גראנד פרי. 

 

"אני בהחלט מרוצה מהיכולת שלי בתחרות זו. אני מרגיש שאפשר היה לעשות מעט טוב יותר. הרגשתי היום שאני יכול לנצח כל אחד מהמתחרים כאן" אמר עידו הרפר בסיום התחרות, שמקבל פרס כספי של 500 דולרים מהתחרות.

 

עידו הרפר סייף בסיבוב ה-32 האחרונים של הטורניר נגד היפני מינובה קאזויאסו, אותו ניצח 13:15 . קאזויאסו הוא אלוף אסיה שהגיע לגמר האולימפי בריו 2016 ולפני כחודשיים זכה במדליית הזהב בגביע העולם בברן.  הניצחון על היפני הושג אחרי התמודדות קשוחה ומרתקת שנמשכה שמונה דקות.

 

פתיחת הקרב היתה שייכת ליפני שהוביל 1:4. הרפר ביצע שינוי טאקטי וחזר חד הרבה יותר מההפסקה, עלה ליתרון 4:6, ובהמשך שמר על יתרונו עד הסיום 13:15.

 

ניצחון זה העלה אותו לחצי הגמר של הטורניר (16 סייפים) בו התמודד נגד מרקו פיקרה שניצח את פרייליך בסיבוב ה-32.

 

הסייף השני יובל פרייליך סיים את הטורניר במקום ה-25 שהוסיף לו חמש נקודות בדירוג העולמי שימקם אותו בין ה-60 הטובים בעולם. בתחרות השתתפו 205 סייפים בינהם אלופים אולימפיים, אלופי עולם ואלופי אירופה.

 

יובל פרייליך פתח את יום הקרבות השני של הקרבות בבית ה-64 הטובים בגראנד פרי דוחא בניצחון על ירליק סרטאי מקאזחסטאן 10:15. נזכיר, שהרפר ניצח את הקאזחי בהארכה בשלב המוקדמות ביום שישי. לפרייליך היה יתרון בכל מהלך הקרב למעט פעם אחת בה הקאזחי הישווה ל-6:6. 

 

עידו הרפר פתח את הסיבוב הזה עם ניצחון 10:15 על הסיני לן מינגהאו. רק פעם אחת, בתחילת הקרב השיג הסיני שיוויון 1:1 ובהמשך היה להרפר יתרון ברור.

 

בקרב הבית של ה-32 התחרה יובל פרייליך עם האיטלקי המצוין מרקו פיקרה שותף למדליית הכסף הקבוצתית של נבחרת איטליה במשחקים האולימפיים בריו 2016. פרייליך נוצח 15:9.

 


הוא הוביל בפתיחה 0:2 אך בהמשך ספג 9 נקודות ברציפות והאיטלקי עלה ליתרון 3:9. בכך סיים יובל פרייליך את דרכו בטורניר כשהוא מדורג במקום ה-25 .

 

בסה"כ השיג יובל פרייליך בטורניר זה שבעה קרבות ונוצח בקרב השמיני