ג'ודו: שתי מדליות זהב ואחת מכסף לישראל בגראנד פרי ת"א

מאת: הוועד האולימפי בישראל

 

"הכל בראש שלי, תמיד הקרבות שלי איתה זה מלחמה ואמרתי שהפעם אין מצב" , כך הגיבה שירה ראשוני לזכייתה במדליית הזהב בגראנד פרי ת"א בג'ודו שהחל היום, והסתיים מצוין עבור ישראל עם 2 מדליות זהב ומדליית כסף.

 

ראשוני (עד 48 ק"ג) ניצחה בגמר את מרינה צ'רניאק, תמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג),  זכתה בזהב השני היום לישראל עם ניצחון על דריה מז'טסקאיה הרוסייה וגילי כהן (עד 52 ק"ג) הפסידה בגמר לאלופה האולימפית מאילינדה קלמנדי וסיימה את התחרות שלה עם מדליית כסף.

 

עוד בנשים, גפן פרימו, הפסידה בחצי הגמר לחברתה לנבחרת גילי כהן, ואחר כך נכנעה בקרב על מדליית הארד וסיימה במקום החמישי. פרימו אחרי החמצת המדלייה: "יש לי תחושת אכזבה כי רציתי לסיים על הפודיום אבל ממשיכים".

 

בתמונה משמאל: שירה ראשוני חוגגת עם הזהב

 

בתחרויות הגברים היום, טל פליקר (66 ק"ג) מדליסט הארד מאליפות העולם ב-2017 והארד באליפות אירופה בתל אביב, הודח בקרב הראשון, ובאותו המשקל, ברוך שמאילוב, ניצח בסיבוב הראשון את מתאו מדבס האיטלקי, סגן אלוף אירופה. בסיבוב השני הפסיד שמיאלוב לאוקראיני בוגדר ידוב בניקוד הזהב.

 

דניאל בן דוד (60 ק"ג), חזר מפציעה ארוכה עם ניצחון בסיבוב הראשון על ולנטין אלפייב הבולגרי אך הפסיד מאוחר יותר בסיבוב הבא מול לאדוניס רואיס מארה"ב.

 

מחר יתחרו הישראלים טוהר בוטבול (73 ק"ג), אלוף אירופה שגיא מוקי (81 ק"ג), גילי שריר (63 ק"ג) וירדן מאירסון (עד 70 ק"ג).

 

תמונות: עמית שיסל

 

בתמונת השער: שלושת המדליסטיות