ברייקדאנס, סקייטבורד, גלישת גלים וטיפוס ספורטיבי בדרך לפריז 2024

מאת: אתר האינטרנט Inside The Games

ענפי הברייקדאנס, הסקייטבורד, גלישת הגלים והטיפוס הספורטיבי, התקרבו צעד נוסף לקראת כניסה למשחקים האולימפיים בפריז 2024 , זאת אחרי שהוועד האולימפי הבינלאומי נתן אור ירוק לכלול אותם בדיונים על שילוב ענפים חדשים, דיונים שיתקיימו בחודש יוני הקרוב.

נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך אמר, כי הענפים הללו הם צעירים יותר, עירוניים וגם מעיניקים שיוויון מגדרי גדול יותר, ולכן גם נותנים הזדמנות לדור הצעיר להתחבר אליהם ולמשחקים שיתקיימו בעיר. 

הדיונים לגבי שילובם של הענפים החדשים יתקיימו כאמור בפריז בין ה- 24 ל- 27 ביוני הקרוב. סקייטבורדינג, טיפוס וגלישת גלים, כבר נכנסו לתוכנית של המשחקים הקרובים בטוקיו 2020, כך שהוועד האולימפי יוכל לבדוק אותם מקרוב מבחינת הארגון והשיפוט למשל, לקראת הדיונים על המשך שילובם גם במשחקי פריז 2024.

מנגד, יש קולות המעלים שאלות וביקורת לגבי הדרך בה התקבלו עד כה ההחלטות לגבי שילוב ענפים חדשים ב- 2024, בעיקר מצד ענפים שלא קיבלו אור ירוק כמו ענף הסקווש והקראטה.  

נשיא הוועדה המארגנת למשחקי פריז טוני אסטנגה טען כי הקריטריונים ודרך הבחירה של ענפים חדשים ידועה לכולם כבר מזמן, אך הודה כי בהחלט היה קשה לסרב לכמה מהענפים שציפו להיות מצורפים לתוכנית המשחקים בפריז.  

תמונות: אילוסטרצייה