בנק הפועלים הכריז על חידוש הסכם החסות לוועד האולימפי בישראל ולספורטאים חברי הסגל האולימפי והפראלימפי בדרך למשחקי פריז 2024

מאת :הוועד האולימפי בישראל

בהמשך לתמיכה במשלחת האולימפית והפראלימפית של ישראל למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 , ראובן קרופיק יו"ר בנק הפועלים הכריז היום על חידוש ההסכם והמשך מתן החסות לוועד האולימפי בישראל ולספורטאים חברי הסגלים האולימפים והפראלימפים למשחקים האולימפיים והפראלימפים, פריז 2024.

באירוע, שהתקיים במשרדי הוועד האולימפי בישראל, בת"א, השתתפו: ראובן קרופיק יו"ר בנק הפועלים, יעל ארד יו"ר הוועד האולימפי בישראל, אלי בירנבאום יו"ר הוועד הפראלימפי, גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי ומנכ"ל הוועד הפראלימפי נסים סספורטס.

באירוע הוצגו עשרת הספורטאים שיזכו לחסות אישית מבנק הפועלים. הספורטאים שקיבלו חסות מהבנק בקמפיין טוקיו 2020 וימשיכו לקבל את ליווי הבנק הם: המתעמל האלוף האולימפי בתרגיל הקרקע ארטיום דולגופיאט, האתלטית קופצת המשולשת חנה קנייזבה מיננקו- מקום 6 בטוקיו, הגולש יואב כהן, מקום 4 בטוקיו, והשחיינית אנסטסיה גורבנקו מקום 8 במשחה ל-100 מטרים גב בטוקיו .

הספורטאים החדשים המצטרפים לחבורה שתזכה לחסות אישית של בנק הפועלים: לוחמת הטאקוונדו אבישג סמברג מדליסטית הארד טוקיו  2020, רץ המרתון האולימפי איימרו עלמיה, הג'ודאית גפן פרימו והקופץ לגובה יונתן קפיטולניק אלוף העולם ואלוף אירופה לנוער 2021.

באירוע נערך טקס בהשתתפות ספורטאים הנפרדים מחסות הבנק: האלופה האולימפית בהתעמלות אומנותית טוקיו 2020 לינוי אשרם, המתעמל אלכס שטילוב והשחיין יעקב טומרקין.

האירוע נחתם בהופעה של הזמר לירן דנינו עם ביצועים של שניים משיריו.

יו"ר הוועד האולימפי בישראל יעל ארד אמרה באירוע: "מדהים שיש פה בחדר 6 מדליות אולימפיות. הרכב אנושי יוצא דופן של ספורטאים/יות. תודה לראובן על האירוע, לא רק לך. אתם כבנק וארגון צירוף אנושי מדהים של מקצוענים ודברים במטרה, פשוט אנשים. ככה אנו מרגישים. היותכם אנשים שקמים עם תשוקה למה שאתם עושים. אין בלקסיקון שלכם לא. החגיגה היום היא הוכחה ליצירת ערך.

אנחנו משיקים קדנציה שניה של עבודה משותפת זאת אומרת שיצרנו ערך משותף. הבנק רואה במשלחת ובספורטאים נכס וערך. ביחד אנחנו שווים הרבה מאוד. הוכחה שהספורט הישראלי מודל לחיקוי ואי של מצוינות בחברה הישראלית.

הספורטאים החדשים והעוזבים, זה נראה ספקולטיבי אבל בנינו תיק מניות מוצלח, חבורה אנושית מדהימה. החבורה הזו הצליחה ויש לכם חלק בזה. קבוצה בהבאה גם הם יקבלו את הרוח הגבית שאתם יודעים לתת ונוכל לצעוד קדימה.

המשלחת הזאת מגוונת מאוד. אחד הדברים שהועד הבינ"ל חרט על דגלו זה גיוון. חיבור בין פראלימפי ואולימפי. קבוצה אולימפית עם יוצאי אתיופיה חבר העמים צברים קיבוץ גלויות ואנחנו גאים בגיוון. אין עוד ענף ספורט עם כזה גיוון. פריז מעבר לפינה ואין זמן לנשום עוד שנתיים נצעד בטקס והתמיכה תסייע לכל המעטפת והספורטאים."

יו"ר בנק הפועלים ראובן קרופיק אמר באירוע: "ספורט זו מראה לקבלת תשובות וסיפוקים. כולנו רוצים לשבור חסמים, כמו לינוי וארטיום אנחנו רוצים לרחף ולנחות מתי שבא לנו. כולנו רוצים להיות מקצוענים או לדבר במקצוענות על מקצוענים.

אנו תומכים בספורט האולימפי כי לצד המקצוענות, כולנו רוצים להתחבר למימד ערכי ונאיבי – הקרבה למען ערך, מאבק על מדליה. אנו, אנשי המעש יודעים שתמיד יש על מה לשמור- מדינה, המנון, מודל לחיקוי.
אנו בבנק הפועלים מאמינים בשליחות חברתית, ערכים ועבודה קשה שמניבה תוצאות.

הבנק והבנקאות החברתית פועלים למען מיזמים חברתיים שעוזרים לבניית חברה טובה ובריאה יותר. הספורטאים שנפרדים מאתנו ימשיכו לשתף פעולה במגוון פעילויות חברתיות. אלה שמצטרפים ימלאו את מקומם בצורך העז שלנו להיות שותפים של הוועד האולימפי בהמשך הדרך. בהצלחה לכולם."

צילום: סיון פרג'