מיזם חדש ”Sports Grow": יוקמו חנויות אינטרנטיות לחמישה ספורטאי על אולימפיים של ישראל

מאת: הוועד האולימפי בישראל

מיזם חדש בשם  ”Sports Grow" הושק היום במסיבת עיתונאים חגיגית על ידי הוועד האולימפי בישראל וחברת היזמות " Business Grow" של קובי חדד. המיזם כולל  בשלב הראשון הקמת 5 חנויות אינטרנטיות ממותגות ואישיות של חמישה ספורטאי על ישראלים: לינוי אשרם (התעמלות אמנותית), לי קורזיץ (גלישת רוח), אלכס שטילוב (התעמלות מכשירים), יעקב טומרקין (שחייה) וחנה קנייזבה מיננקו (קפיצה משולשת) .

עולם השיווק מבין עד כמה אוהדי ספורט אוהבים ומעריצים את ספורטאי העל שלהם. אלפי העוקבים  אחרי התחרויות המשודרות הם  אלה המאפשרים  את הפיכתם של  ספורטאי – העל  למותגים חזקים לאורך זמן.
דוגמאות לא מעטות יש בעולם בדמותם של ספורטאי על כמו סרינה וויליאמס (טניס), דייוויד בקהאם (כדורגל), מייקל ג'ורדן (כדורסל) ואחרים למיתוג הזה. ספורטאי על אלה מקדמים עצמם לא רק דרך המגרש, אלא גם על ידי קידום עסקים, מכירת  מרצ'נדייזינג ממותג ובניית תדמית אייקונית ותרבותית, המאפשרת להם להמשיך לזהור גם לאחר סיום הקריירה הספורטיבית שלהם, ומאפשרת לציבור המעריצים שלהם להזדהות עם הערכים שהם מייצגים: מצוינות, הישגיות ודבקות במטרה.
 
בישראל תופעה זו פחות נפוצה בהיקפה בספורט ומעטים הספורטאים שהצלחתם פרצה את גבולות המגרש והצליחו למתג עצמם לאורך זמן.

מטרת המיזם החדש  ”Sports Grow" היא לעשות בדיוק את זה: לעזור לספורטאים האולימפיים של ישראל, המביאים כבוד רב לישראל בתחרויות הבינלאומיות הגדולות במשך כל השנה, למתג את עצמם וליהנות מהיותם דמויות נערצות ומודלים לחיקוי, וגם לאפשר למעריצים, קטנים כגדולים, להיות בקשר ישיר עם הספורטאי הנערץ עליהם. 

המיזם יאפשר לספורטאים להקים חנות אינטרנטית אישית משלהם עם מוצרים אישיים ממותגים וזאת במטרה להרחיב את קהל העוקבים אחריהם, לאפשר לאוהדים להזמין מוצרים ולהרגיש שהם שותפים להצלחת הספורטאי/ת ומעל הכול – למצב את הספורטאים כמותגים  מובילים לאורך זמן.

את המיזם החדשני מובילה ומנהלת (בהתנדבות), חברת "Business Grow" המתמחה בפתוח כלים דיגיטליים לניהול עסקים. החברה, פיתחה מודל שיווק ייחודי הכולל את הקמת החנות, הקמת התשתית הלוגיסטית והמסחרית ועד משלוח המוצרים לבית הלקוח וכן שירות לקוחות.
המוצרים הממותגים יימכרו במחירים שבין  49- 149 ₪, ויכללו ליין של בקבוקי שתייה מעוצבים בהשראת הספורטאים עצמם, חולצות ממותגות ואביזרי ביגוד ייעודיים לספורטאים.

גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל: "קובי חדד הוא איש מבריק ושופע רעיונות. חנות אינטרנט אישית לספורטאים שהם סמל ומודל לחיקוי, הוא רעיון מבריק כי ספורטאים הם מקור ענק להשראה גדולה בגלל ההקרבה וההתמדה שלהם".

מימין: לי קורזיץ', גילי לוסטיג, קובי חדד, לינוי אשרם ואלכס שטילוב

קובי חדד- "יצאנו לדרך כי ראינו שאחד מכל שני אנשים צופים בעולם במשחקים האולימפיים וזה לא במקרה.  ספורט מחבר בין אנשים בכל מקום ומכל רקע. בנוסף, מחקרים בשנים האחרונות הראו כי 78 אחוז משחקני הפוטבול בליגת  ה- NFL פשטו רגל שנתיים אחרי שפרשו מפעילות ספורטיבית, וגם בקרב שחקני הכדורסל ב- NBA נראו נתונים דומים כ- 5 שנים אחרי הפרישה של הספורטאים.
 אלה נתונים מדאיגים ויש לנו כאן כלי שיכול לפתח גם יציבות כלכלית לספורטאים בשנות פעילותם וגם אחרי הפרישה.

החלטנו לבנות לכל ספורטאי חנות, מותג ושפה משלו שתייצר לו בין השאר גם הכנסה חשובה. תחשבו רק על אלף איש שקונים חולצה ב- 100 שקלים. הסכום של 100 אלף שקלים יועבר נטו לספורטאי (זו התרומה שלנו – אין לנו חלק ברווח). מבחינתנו הספורטאי הוא המותג ולא אנחנו או כל חברה שמייצרת את המותג עצמו (את המוצרים). הספורטאים לא יתעסקו ביום יום בניהול החנויות. הכול יעשה עבורם על ידי מישהו אחר כך שהמיזם לא יסיח את דעתם מהמשימות הספורטיביות שלהם.
בשלב הראשון של הקמת חמש חנויות ההשקעה שלנו היא של מיליון שקלים. זהו פרויקט שהחלטנו לעשות עם הלב ולא עם תוכנית עסקית. נראה לאן דברים יובילו בהמשך".

אלכס שטילוב– "כיף לראות כל כך הרבה אנשים ולא אחרי זכייה במדליה. תודה על ההזדמנות לקחת חלק בפרויקט המיוחד הזה. אני מאמין שאנו, הספורטאים, יכולים להיות "גיבורי על" עבור הילדים שמעריצים אותנו."
לי קורזיץ- המון תודה לקובי ולהזדמנות להיות חלק מהפרויקט הזה. פרשתי מספורט תחרותי וזו זכות בשבילי לקבל את ההזדמנות לא להיכנס לסטטיסטיקות עליהן סיפר קובי של ספורטאים אחרי שהפ פורשים.  אני חושבת שיש כאן גם מסר חשוב לילדים שכן כדאי ומשתלם להיכנס לספורט".

לינוי אשרם: "נחשפנו לפרויקט יוצא דופן ואני שמחה מאד להיות חלק ממנו. אני צעירה ובונה את הקריירה שלי וחיה כמו צעירים בגילי "און ליין". הפרויקט נותן לי גם את ההזדמנות לייצר הכנסה כספית חשובה שאף אחד לא חשב עליה לפני קובי חדד. תודה בשם כולנו".

צילומים: עמית שיסל