איגוד הספורטאים העולמי קורא להרחיק את איראן מפעילות הספורט העולמית בעקבות הוצאתו להורג של המתאבק נביד אפקארי

מאת: אתר האינטרנט " Inside The Games"

הוועד האולימפי הבינלאומי כמו גם איגוד ההיאבקות הוציאו מכתבי השתתפות בצער ומחאה על הוצאתו להורג של המתאבק האיראני נביד אפקארי, שכל הלחצים הבינלאומיים להשיג עבורו חנינה כשלו, אך איגוד הספורטאים העולמי לא הסתפק בכך.

במכתב שהוציאו לוועד האולימפי הבינלאומי ולאיגוד ההיאבקות העולמי, דורש האיגוד המייצג את כלל ספורטאי העולם, להרחיק את איראן מהספורט העולמי כמחאה על ההוצאה להורג של נביד אפקארי בגלל השתתפותו במחאות במולדתו לפני שנתיים אז נעצר והואשם גם בדקירתו למוות של איש ביטחון, בהודאה שככל הנראה נגבתה ממנו בעינויים קשים.

"איגוד הספורטאים משתתף בצער משפחתו וחבריו של נביד אפקארי. השלטון האיראני לקח את חייו של אדם חף מפשע, ספורטאי ומתאבק. מחשבותינו גם עם שני אחיו של אפקארי שעדיין בכלא בתנאים לא אנושיים. אנו קוראים מכאן לסולידאריות של ספורטאי העולם וקוראים לוועד האולימפי הבינלאומי ולהתאחדות ההיאבקות העולמית להעניש מיד את איראן ולהרחיק אותה מפעילות הספורט העולמית".

עוד נכתב: "נביד סומן כמטרה כיוון שהיה ספורטאי מצטיין וזכה לפופולאריות רבה. הוא שימש כדוגמה למען יראו ויראו. עלינו להתאחד ולהבטיח שאחרים לא יסבלו בעתיד מגורל דומה".