אופניים: עומר שפירא סיימה חמישיתבקטע השני של הטור של קליפורניה

מאת: הוועד האולימפי בישראל

רוכבת האופניים עומר שפירא אלופת ישראל באופני כביש מהקבוצה המקצוענית Canyon Sram, סיימה אמש במקום, ה-5 בקטע ה-2 של הטור של קליפורניה. הקטע שאורכו 74 ק"מ הסתיים בטיפוס בן 8 ק"מ לפסגת הר Baldy בגובה 1,960 מטרים מעל פני הים.

עומר הגיעה לתחתית העלייה עם חבורת החוד אך תקפה אותן והובילה את המירוץ בפער של 25 שניות במרבית העלייה. כ-2 ק"מ לפני הסיום היא נתפסה ונעקפה ע"י אלופת העולם אנה ון דר ברגן ההולנדית ובת קבוצתה קייטי הול האמריקאית שניצחה את הטור של קליפורניה בשנה שעברה. קייטי ניצחה את הקטע בזמן של 2:26:39 שעות. עומר חצתה חמישית את קו הסיום בזמן של 2:27:36 שעות, פיגור של 57 שניות מהמנצחת.עומר זכתה בחולצת הרוכבת האמיצה ביותר . ערב הקטע האחרון בתחרות מדורגת עומר במקום ה-8 מבין 92 רוכבות שזינקו.

הקטע השני של הטור של קליפורניה, המהווה חלק מהסבב העולמי המקצועני לנשים, נקבע ע"י היחידה לספורט הישגי של הוועד האולימפי בישראל בשיתוף עם איגוד האופניים בישראל כאחת מארבע תחרויות מבחן. דירוג בין 14 הראשונות בהן יהווה עמידה בתנאי הסף הישראלי לכניסה לסגלי הוועד האולימפי בישראל ולהשתתפות במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. ההישג של עומר יכניס אותה לסגל הארד של הוועד האולימפי בישראל.

משמאל: עומר שפירא

על מנת להשתתף במשחקים האולימפיים בטוקיו ראשית יש לעמוד בקריטריון הבינלאומי. במידה ורוכבת ישראלית תדורג בין 100 הראשונות בדירוג העולמי ב-22 באוקטובר 2019, הוועד האולימפי הבינלאומי יקצה מקום אחד לרוכבת ישראלית בטוקיו. נכון להיום עומר מדורגת במקום ה-127, וההישג בקליפורניה צפוי לקרב אותה אל 100 הראשונות. 

רותם גפינוביץ מדורגת במקום ה-145. במידה ושתי רוכבות יעמדו בתנאי הסף הישראלי, הבחירה ביניהן תעשה ע"פ דרכי הכרעה שהוגדרו ע"י איגוד האופניים והוועד האולימפי בישראל.

במקביל, רותם גפינוביץ מקבוצת Canyon Sram, אלופת ישראל נגד השעון עלתה למקום ה-8 מבין 96 רוכבות בדירוג הכללי של וואלטה בורגוס בספרד לאחר שני קטעים מתוך ארבעה. רותם זכתה בחולצת המטפסת המצטיינת בקטע הראשון של התחרות ושמרה עליה גם לאחר הקטע השני. 18 הראשונות בדירוג הכללי יצברו ניקוד לדירוג העולמי.

צילומים: וולופוקס וקניון סראם, באדיבות איגוד האופניים