אגדת ספורט בישראל: נדיה קומנצ' ביקרה במרכז המבקרים החוויה האולימפית

מאת: הוועד האולימפי בישראל

הוועד האולימפי בישראל, אירח במרכז המבקרים החוויה האולימפית, את אגדת הספורט האולימפית, מתעמלת הזהב הרומניה נדיה קומנצ' שלפני 43 שנים, בקיץ 1976, בהיותה בת 14 וחצי הדהימה את העולם כשלראשונה השיגה בהתעמלות מכשירים את הציון המושלם – 10!!!
לנדיה 9 מדליות אולימפיות, 5 מהן זהב!!!

נדיה בביקור היסטורי, ראשון בישראל, מכהנת כנשיאת כבוד של הוועד האולימפי הרומני. היא לא הסתירה את התרגשותה הגדולה כשראתה את עצמה בטבעת התהילה של החוויה האולימפית המספרת את סיפורם של ענקי הספורט האולימפי לדורותיהם. 

"איך אומרים 10 ברומנית? אומרים: נדיה קומנצ'".
את המשפטים הללו היא שמעה בחוויה האולימפית כשברקע ראתה את עצמה בביצועים המושלמים במונטריאול.

מימין: קונר, קומנצ', ארד, קורזיץ', ריבקין ורוט שחמורוב
משמאל: קומנצ', קונר ומנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג

מיד לאחר מכן, ביקרה בטבעת הישראלית ונחשפה לסיפור אסון מינכן 1972 שריגש מאד אותה ואת בעלה בארט קונר, מדליסט זהב בתרגיל המקבילים ומדליסט זהב עם נבחרת ארצות הברית במשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס 1984 שהגיע עמה לביקור.

אנחנו שהיינו לצידם בסיור, ראינו את ההתרגשות הגדולה שלהם ואת העיניים המבריקות מדמעות של שניהם.

את ביקורה של נדיה בחוויה האולימפית ליוו ארבע ספורטאיות על של ישראל לדורותיהן: האתלטית אסתר רוט שחמורוב, הג'ודאית יעל ארד, הגולשת לי קורזיץ והמתעמלת האמנותית נטע ריבקין ומנכ"ל הוועד האולימפי בישראל גילי לוסטיג, שהעניק לנדיה תשורה מיוחדת של הוועד האולימפי בישראל ולבעלה חולצה רשמית של המשלחות האולימפיות של ישראל.

ביקורה של נדיה אצלנו התאפשר תודות לחברת סופר פארם שהביאה אותה לישראל כדי להזניק הלילה את מרוץ ה- LIFE RUN לנשים בנמל תל אביב. אנו מודים לכם על השיתוף הפעולה. 

תודה מיוחדת לליאון מיורקס, האיש המייצג את נדיה קומנצ' ורקם את הקשר שלה לישראל.

תודה גדולה לידידינו אילן גזית, שופט ההתעמלות הבינלאומי, חבר אישי קרוב של נדיה זה 30 שנים, שמבחינתו לראות את נדיה בישראל זה הגשמת חלום!

תמונות: עמית שיסל