הוועד האולימפי בישראל מציין את יום האישה הבינלאומי בסימן מנהיגות נשית בכל הזירות

 

הוועד האולימפי בישראל ציין את יום האישה הבינלאומי בכנס משותף עם משרד הספורט שהתקיים באינטל ישראל, במפגש עם נשים משמעותיות מתחומי העשייה שונים בנוכחות יו"ר הוועד האולימפי בישראל יעל ארד ומנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג לצד 150 ספורטאיות, מאמנות, מנהלות, דירקטוריות ושותפים מארגוני הספורט השונים.

 

כחלק מרכזי מהכנס, אותו הנחתה ירדן הר לב, התקיים שיח מטלטל עם דניאל אלוני ששבה משבי החמאס במטרה להמשיך ולשמור במודעות הציבורית את 134 החטופות והחטופים בקריאה ברורה להחזרת כל החטופים. בנוסף התקיימה הרצאה מרתקת של יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר תת אלוף אלה שדו.


בעוד העולם מציין את יום האישה הבינלאומי ב-8 במרץ, בישראל אירוע זה מתקיים בצל טבח ה- 7.10. ימים מורכבים בהם עדיין מוחזקות 19 נשים בשבי החמאס לצד חטופים בהם ילדים, קשישים וגברים.

הוועד האולימפי בישראל בכנס משותף עם אתנה ומנהל הספורט, ציין היום את יום האישה הבינלאומי בנקודות החוזק והאור – מנהיגותן של נשים בכל הזירות.

 

בספורט בישראל נעשים תהליכים רבים ותכניות רבות לחיזוק ושיפור השוויון בין המינים מתוך רצון לעודד ילדות ונערות להיכנס לספורט התחרותי ולהגיע להישגים. הספורט הישראלי שם לעצמו למטרה ששנת 2024 בתחום המגדרי תהיה בסימן חיזוק הייצוג הנשי.  היום אנו רואים תת ייצוג של מאמנות בספורט הישראלי העומד על פחות מ-10% נשים, בעיה המוכרת בכל העולם ודורשת תהליכי עומק לעידוד נשים להתפתח ולהתקדם בתחום. מתוך כך, השנה בוועד האולימפי בישראל, מתחילים את "תוכנית מאמנות המחר", תוכנית לניהול צמיחה אישית של מאמנות הישג כדי לסייע להן להתפתח לתפקידי מפתח בתחומם המקצועי בספורט הישראלי.

 

הספורט הישראלי עוקב ומנתח כבכול שנה את נתוני המגדר על מנת להציף פערים ולפתור בעיות. בישיבת הנהלה מיוחדת הוצג כמידי שנה דו"ח השוויון המגדרי של הוועד האולימפי בישראל. הדו"ח שם זרקור על ההתקדמות שהושגה לקראת שוויון בין נשים לגברים בתחום הספורט.

 

ייצוג נשים בתפקידים ניהוליים:

הדו"ח חושף צעדים משמעותיים בהגדלת ייצוג נשים בתפקידים ניהוליים. בוועד האולימפי בישראל

שיעור הנשים בתפקידי ודרגי ניהול עומד על 50%.

שיעור הנשים בהנהלת הוועד האולימפי בישראל הינו 35%.

באיגודים האולימפיים שיעור המנכ"ליות עומד על 33%.

שיעור היו"ריות עומד על 12% והינו במגמת עליה של 50% ביחס לשנה שחלפה.

על מנת להאיץ שילובן של נשים בעמדות מפתח וצמתי השפעה, הוועד האולימפי בישראל הכשיר בקורס דירקטוריות ודירקטורים, 102 נשים ו- 48 גברים. אנו מצויים בעיצומו של הקורס השישי במספר. בשני הקורסים האחרונים קיים שוויון מגדרי מוחלט במספר המשתתפים וזו הכוונה גם לעתיד לבוא.

 

השתתפות במשחקים האולימפיים:

 

נשמר שיעורן הגבוה של הספורטאיות במשחקים האולימפיים. בוועד האולימפי בישראל הקצאת מלגות ותמריצים הינה שוויונית בכפוף להישג ולא למגדר לזכייה בתואר ספורטא/ית ומאמן/ת השנה ישנה התייחסות מגדרית כחלק מהחזון הארגוני.

 

פיתוח נשים בתחום המקצועי:

 

בישראל שיעור המאמנות מצוי בתת ייצוג (מתחת ל – 10%). בוועד האולימפי בישראל, כחלק ממדיניות מכוונת, נשמר שיעורן הגבוה בתוכנית הלאומית למאמנים ”הפודיום“ (30% בקירוב). יחד עם תוכנית "מאמנות המחר" בה כל המאמנות בתכנית בעלות אופק מקצועי ופוטנציאל לאמן את אלופות ואלופי המחר. 

 

יעל ארד יו"ר הוועד האולימפי בישראל: "לצד ההכנות למשחקים האולימפיים 2024 שלראשונה בהיסטוריה אמורים להיות שוויוניים, אנו גאים להציג את ההתקדמות והמחויבות שלנו לשוויון מגדרי ולהכלה בתוך קהילת הספורט. הממצאים של דו"ח זה משקפים את המאמצים המתמשכים שלנו ליצור סביבה שוויונית ומגוונת יותר שבה כל הספורטאים והספורטאיות, ללא קשר למגדר, יכולות לשגשג ולהצליח השינוי הוא תוצאה של מכלול הפעולות המכוונות שלנו בארגון לקידום והבטחת השוויון".

 

תא"ל במיל' סוזי יוגב יו"ר הוועדה לשוויון מגדרי: ההישגים המרשימים, מרחיבי הלב ומעוררי הגאווה של ספורטאיות אולימפיות מאיצים את הצורך לממש את כלל הפוטנציאל האנושי ללא הבחנה מגדרית. זהו אינטרס קולקטיבי לא מגדרי. אנו פועלים לאפשר הזדמנויות שוות, להסיר חסמים, לפתח הכשרות ייחודיות, להבטיח כי בכל התכניות המקצועיות שלנו תהיינה נשים במספר שוויוני או ייצוג הולם ולהבטיח סביבת אימון ותחרות בטוחים ומוגנים. הוועדה לשוויון מגדרי תישאר איתנה במחויבותה ליצור קהילת ספורט מכילה ומגוונת יותר, שבה לכל אדם יש את ההזדמנות להגיע גבוה ורחוק מהר יותר ומוגן יותר".

 

 

כנס יום האישה הבינלאומי 20243 כנס יום האישה הבינלאומי 20242 כנס יום האישה הבינלאומי 2024