פרופ' דני נמט מונה למנהל הרפואי של הוועד האולימפי בישראל

מאת: הוועד האולימפי בישראל
תמונות באדיבות הוועד האולימפי בישראל

 

 

הנהלת הוועד האולימפי בישראל, אישרה אתמול (ראשון) את מינויו של פרופסור דני נמט, מנהל מרכז ספורט לילדים ונוער וסגן מנהל המרכז הרפואי מאיר בכפר סבא, בית החולים האולימפי של ישראל למנהל הרפואי של הוועד האולימפי בישראל.

 

 

בעבר, היה פרופ' נמט אלוף ישראל בהדיפת כדור ברזל וביידוי פטיש וייצג את ישראל בתחרויות בינלאומיות רבות בין השנים 1982-1990.

 

 

בין הנושאים בהם יטפל פרופסור נמט: בניית פרוטוקולים ברורים של ניהול רפואי לספורטאי מיום כניסתו לסגל האולימפי, הכולל בין השאר בדיקות וטיפולי שגרה ובניית קוד רפואי שיועבר לספורטאים ולמאמנים.

 

 

בנוסף יפעל פרופסור נמט להקמת פורום רופאים מומחים במגוון תחומי הרפואה, בעלי זיקה לספורט. מטרת הפורום היא לסייע בייעוץ לספורטאי ההישג, לעדכן את הרופאים האחרים בחידושים בתחום, לעזור בכתיבה של ניירות עמדה, בשיתוף הוועדה הרפואית של הוועד האולימפי בישראל.

 

 

כמו כן יפעל לשילוב אנשי רפואה ממקצועות הבריאות במרכזי הטיפול בספורטאי ההישג, הקמת צוות רב-תחומי ששותף בתהליכי האבחון ובקבלת ההחלטות הטיפוליות.

 

 

עם מינויו לתפקיד אמר פרופסור נמט : "לכבוד הוא לי להיבחר לתפקיד ואני מודה לוועד האולימפי בישראל על האמון שנתן בי. ספורטאי העלית של ישראל, זוכים מעטפת רפואית איכותית ביותר.המטרה שלנו היא למסד מערך טיפולי רב תחומי שיפעל בשיתוף פעולה עם הספורטאי וצוות האימון שלו,מערך ויכלול אנשי מקצוע מובילים ברפואה, פיזיולוגיה, תזונה, פסיכולוגיה, פיזיותרפיה ומקצועות בריאות נוספים שילוו ויסייעו לספורטאי להשיג תנאים מיטביים להצלחה. הוועד האולימפי בישראל  שם לו למטרה לקדם רכישת ידע, מיומנות והתמקצעות בתחום הליווי הרפואי לספורטאים האולימפיים וזאת בסיוע מחקר ושימוש במערכות מחשוב חדישות וטכנולוגיות מתקדמות".

 

 

על פרופסור נמט

 

 

בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב (1993). את התמחותו ברפואת ילדים סיים במחלקת הילדים בבית חולים מאיר בכפר-סבא בהצטיינות. בשנת 2003 סיים התמחות-על מחקרית וקלינית ברפואת ספורט בילדים ב – University of California, Irvine.

 

 

פרופ' נמט הקים יחד עם פרופסור אלון אליקים, בעבר אלוף ושיאן ישראל בריצה ל-400 מטרים את מרכז הספורט והבריאות לילדים ולנוער בבית חולים מאיר, מרכז המתמחה בטיפול במחלות ילדים בעזרת פעילות גופנית, אותו הוא מנהל.

 

 

פרופסור נמט הוא פרופסור מן המניין בחוג לרפואת ילדים באוניברסיטת תל-אביב. במסגרת עבודתו עוסק רבות במחקר בנושא פעילות גופנית, גדילה והתפתחות העצם, השפעת פעילות גופנית על מדדי דלקת וסמנים אנבוליים/קטבוליים, פעילות גופנית והשמנה, והיבטים רפואיים של העיסוק בספורט תחרותי. במהלך השנים פרסם מאמרי מחקר ומאמרי סקירה מרובים בכתבי-עת מדעיים ומקצועיים.

 

 

לפרופסור נמט תואר שני במנהל מערכות בריאות  (MHA) , מהפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב.