"הרגע ששינה את חיי": השחיין יעקב טומרקין

מאת: הוועד האולימפי בישראל

עבור השחיין האולימפי יעקב טומרקין, ימי יולי-אוגוסט של קיץ 2010 נרשמו ביומנו האישי כימים והרגעים ששינו לו את החיים. הוא היה אז בצומת דרכים, רגע לפני סיום גיל הנוער והמעבר לבוגרים. עד אז הוא היה שחיין מצטיין בקנה מידה ישראלי. כאן באה פריצת הדרך המקצועית שלו.

יעקב הוכתר ביולי 2010 (בהלסינקי) לאלוף אירופה לנוער במשחה ל-100 מטרים גב ולסגן אלוף אירופה לנוער במשחה ל-200 מטרים. כשלושה שבועות לאחר מכן, באוגוסט 2010 לאחר מכן, במשחקים האולימפיים הראשונים לנוער בסינגפור, הוא זכה בשתי מדליות כסף במשחים אלו. "אלה היו המדליות הבינלאומיות הראשונות המשמעותיות ביותר בהן זכיתי.
הבנתי שאלו הם רגעים מהותיים להמשך הקריירה שלי. אז הבנתי שאני יכול לחלום משחקים אולימפיים. אז בעצם חל אצלי שינוי פנימי, מחשבתי, תפיסתי התנהגותי. הסביבה המקצועית שליוותה אותי ראתה שצפוי לי עתיד גדול אבל אני בתוכי לא חשבתי כך. אז בעצם נפל אצלי האסימון והבנתי שהייעוד שלי הוא לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים.

חודשיים לאחר ההישגים הללו, עם תחילתה של עונה חדשה (ספטמבר 2010) התחלתי לכוון לדבר אחד – השגת הקריטריון למשחקים האולימפיים בלונדון 2012 ואכן הגשמתי את החלום הגדול שלי ובהצלחה. אני ממשיך בדרך הזו. אחרי הופעה במשחקים האולימפיים בריו 2016 אני עם הפנים לטוקיו ביולי הבא"