תקווה מאירה את טוקיו 2020 עם הדלקת הלפיד האולימפי היום ביוון

מאת: הוועד האולימפי הבינלאומי

יום אחרי ציון רעידת האדמה והצ'ונמי ביפן בשנת 2011 , הודלק היום הלפיד האולימפי לקראת משחקי טוקיו 2020 באיצטדיון האולימפי העתיק ביוון, בסימן האימרה: "תקווה מאירה את הדרך".

"הדלקת הלפיד ביוון היא מקור לכל כך הרבה פרקים וסיפורים של תקווה, חלומות ושאיפות" אמר סגן נשיאה של יפן אנדו טושיאקי במהלך טקס הדלקת הלפיד היום.  

הלפיד יעשה את דרכו ביוון מאולימפיה לאתונה כאשר נושאת הלפיד הראשונה היא היווניה אנה קוראקאקי שזכתה בזהב אולימפי בריו 2016, ואחריה מדליסטית הזהב מאתונה 2004 בריצת מרתון לנשים נוגוצ'י מיזוקי . עוד ישאו את הלפיד בהמשך דרכו ביוון נומורה טדהירו מענף הג'ודו והמתאבק יושידה סאורי, שניהם בעלי שלוש מדליות זהב אולימפיות.

העברת הלפיד לטוקיו 2020 תתקיים באתונה ב- 19 במרץ והלפיד יגיע לטוקיו יום לאחר מכן, ב- 20 למרץ. הלפיד יוצב באזורים שונים ובאתרים היסטוריים ביפן בחודשים הקרובים ובסך הכול במשך 121 ימים 47 אזורים שונים בעזרתם של 10,000 נושאי לפיד שונים, הכל כמובן במסגרת המגבלות שיקבעו בהמשך לשמירה על בריאות הציבור עם התפשטות נגיף הקורונה. הלפיד ייכנס לאצטדיון האולימפי של טוקיו בטקס הפתיחה של המשחקים ב- 24 ביולי.

תמונות באדיבות הוועד האולימפי הבינלאומי: Tokyo 2020
בתמונת השער:
(First Torchbearer Anna Korakaki (Photo by Tokyo 2020 – TAKEMI Shugo)

(Second Torchbearer NOGUCHI Mizuki (Photo by Tokyo 2020 – TAKEMI Shugo)