שי בובר נבחר ליו"ר החדש של איגוד השייט בישראל

מאת: הוועד האולימפי בישראל

גילי אמיר, שכיהן שתי קדנציות (שמונה שנים), כיו"ר איגוד השייט בישראל פורש מתפקידו, ובמקומו נבחר היום לאחר האסיפה הכללית של האיגוד וישיבת הנהלה האיגוד שי בובר ליו"ר החדש של איגוד השייט.

גילי אמיר היה זה שהעביר שינוי בתקנון, מיד עם כניסתו לתפקיד לפני שמונה שנים, המגביל את כהונת יו"ר האיגוד לשתי קדנציות בלבד. בסיום תפקידו אמר: "דור הולך ודור בא. היה חשוב להגביל את כהונת יושב הראש ואני מסיים בהרגשה טובה. אני משאיר איגוד חסון עם עתודה מאוד גדולה של נבחרות בדגמים האולימפיים, גלשני רוח, 470 ולייזר, וכן בגלשני הפויל והקייט פויל, הדגמים האולימפיים החדשים.
לקח לי שמונה שנים למלא את השורות והיום יש לנו ספורטאים רבים בשכבת הגיל 19 עד 25 עם פוטנציאל של לפחות שמונה שנים קדימה. היו גם משברים בדרך אבל צלחנו אותם".

על הצפי לקראת המשחקים האולימפיים הקרובים בטוקיו בקיץ 2021, ובכלל על העתיד, הוא אומר: "השייט הישראלי יתחרה לפחות על שתי מדליות בטוקיו 2021. אני אופטימי. אני מאחל הצלחה למחליף שלי, מאחל לו שימצא את הדרך הטובה ביותר לנהל את האיגוד. זו זכות גדולה לעמוד בראש איגוד השייט בישראל".

שי בובר (45), היו"ר החדש, שימש כחבר הנהלת איגוד השייט בארבע השנים האחרונות לצד היותו מנהל הפיתוח העסקי של קיבוץ שדות ים בו הוא חבר.
אביו, שמשון בובר ז"ל, היה ממייסדי ענף השייט הישראלי והספורט הישראלי בכלל, יו"ר ההתאחדות לספורט וממנהיגי הספורט בישראל במשך עשרות שנים. שי בובר: "כבוד גדול נפל בחלקי להיבחר לתפקיד יו"ר איגוד השייט. לפני כשנה וחצי חנכנו את "בית שמשון", ועצם קיום האסיפה הכללית כאן בבית לזכרו של אבי ז"ל בשדות ים, זהו מעמד מרגש עבורי וסגירת מעגל ברמה המשפחתית. כבר בשנת 1955 הונחו היסודות הראשונים, כאן בשדות ים, לחינוך הימי, ומאוחר יותר לשייט התחרותי, שברבות השנים הפך לענף אולימפי מוביל כאשר הישג השיא היה במשחקים האולימפיים באתונה 2004 עם זכייתו של הגולש גל פרידמן במדליית זהב היסטורית. אני סמוך ובטוח שהצוות המקצועי של האיגוד ימשיך להוביל אותנו להישגים משמעותיים. יחד עם זאת בכוונתי להקים צוות אסטרטגי שיסיע לי בחשיבה משותפת להשיג את המטרות של האיגוד ולבנות תוכנית רב שנתית שתמשיך להוביל אותנו להישגים בכל הדגמים, ולהגדלת מספר הספורטאים.
בשבועות הקרובים אקדיש זמן ללימוד ופגישות היכרות ועבודה. בכוונתי לבקר בכל המועדונים מנהריה ועד אילת. אני רוצה להודות באופן אישי ליו"ר האיגוד היוצא גילי אמיר על אין ספור שעות השקעה ומסירות, ובנוסף, להנהלת איגוד השייט".

תודה לגילי אמיר ובהצלחה לך שי בובר.

צילום: באדיבות איגוד השייט בישראל