ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט בקבלת הפנים למשלחת ישראל לטוקיו: "סיפקתם לנו בשבועות האחרונים רגעים מזוקקים של גאווה ואושר"

מאת: הוועד האולימפי בישראל

נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה נפתלי בנט אירחו היום, אירוע הוקרה לכבוד המשלחת האולימפית לטוקיו 2020 בבית הנשיא .

במפגש השתתפו הנשיא העשירי ראובן (רובי) ריבלין, שר התרבות והספורט חילי טרופר, יו״ר הוועד האולימפי בישראל יגאל כרמי, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל וראש המשלחת לטוקיו גילי לוסטיג, ספורטאיות וספורטאים, מאמנים ומאמנות וצוותים רפואיים של המשלחת.

הנשיא פתח את דבריו וציין את הערכתו הרבה לספורטאים: ״מאז שראש הממשלה בנט ואני בתפקיד יש כל כך הרבה מדליות, וזו פעם ראשונה שראש הממשלה והנשיא עושים את האירוע הזה יחד. אלופות ואלופים שלנו, ברוכים הבאים לבית הנשיא, ברוכים הבאים הביתה. עטורי מדליות, כבוד ותהילת עולם. אתם ענקיים!
כשנסעתם לטוקיו, היה לנו חלום – לשמוע את "התקווה" ביפן. ואתם הגשמתם את החלום שלנו. לכולנו. עשיתם היסטוריה כשהצלילים של "התקווה" הושמעו לא רק פעם אחת, אלא פעמיים, בהיכל התהילה של אלופות ואלופי העולם. בזכותכם." ״לינוי, ארטיום, אבישג, נבחרת הג'ודו היקרה, המשלחת כולה, אלו שקטפו את המדליות, אבל גם אלו שנתנו את הכל, והיו כל כך קרובים. בשבילנו – אתם אלופי האלופים,״ הדגיש הנשיא את הישגם של כלל חברי המשלחת.
הנשיא הוסיף על אחדות העם סביב המשחקים: ״הרחבתם לנו את הלב, ניפחתם לנו את החזה ועשיתם מדינה שלמה גאה, מאושרת לכמה רגעים. כשעקבנו אחריכם עוצרים נשימה רגע לפני הניקוד הסופי, שנייה לפני הקרב המכריע, כשנשאנו אליכם עיניים, דומעים מהתרגשות, צועדים אל הפודיום, מיליוני ישראלים, כולנו – היינו לאחד. שמאל וימין, חילונים ודתיים, יהודים וערבים, ותיקים ועולים, קואליציה ואופוזיציה. מקצה הארץ עד קצה. ברגעים האלה, כולנו היינו פשוט ישראלים. עם אחד, עם לב אחד מלא אושר ומגאווה."
בסוף דבריו הודה הנשיא לוועד האולימפי בישראל, למאמנות ולמאמנים ולמשפחות שליוו שנים רבות את הספורטאים לא תמיד בתנאים פשוטים. "אנחנו גאים בכם. כולנו מחכים שתקטפו את הזהב, מפסגת האייפל בפריז. תודה," חתם.

מדברי ראש הממשלה נפתלי בנט: "להיות חלק מהמשלחת האולימפית של ישראל זוהי תמיד זכות גדולה. להיות חלק מהמשלחת האולימפית שהביאה את ההישגים הבולטים ביותר בכל הזמנים – זו זכות כפולה, שאתם זכיתם בה. אני רוצה להפנות את דבריי בעיקר לאלו ששבו אלינו מטוקיו בלי מדליות. ההשקעה, המאמץ, העבודה הקשה, האכזבות והשמחות, הדרך הארוכה שאתם עושים מילדות, ובעיקר המסר דרככם לבני הנוער של מדינת ישראל: שצריך להתאמץ ולהתאמץ – זה העיקר, ועל כך תודתנו. המשלחת הישראלית האולימפית סיפקה לנו בשבועות האחרונים רגעים מזוקקים של גאווה ואושר, בתקופה מורכבת ומאתגרת לכולנו. מדינה שלמה צפתה בכם מרחוק, התרגשה ומחתה דמעה. נשאנו עיניים אל עבר כל אחת ואחד מכם, החזקנו לכם אצבעות – ואתם לא איכזבתם. בשם ממשלת ישראל, ובשם אזרחי ישראל כולם, אני מבקש לברך אתכם על הכבוד הגדול שהבאתם למדינת ישראל. אתם זכיתם במדליות, ואזרחי ישראל זכו בכם."

זוכת מדליית הזהב בהתעמלות אמנותית, לינוי אשרם הודתה לנשיא על קבלת הפנים החמה ואמרה: ״במשחקים האולימפיים בטוקיו הרגשנו את התמיכה שלכם. ידענו שמדינת ישראל כולה עומדת מאחורינו – ללא קשר לתוצאה שנשיג. זוהי הרוח הישראלית, הסולידריות, הערבות ההדדית שכולנו מכירים ואוהבים. אנחנו עומדים כאן עכשיו כאלופים אולימפיים, עדיין לא מאמינים ומחכים שמישהו יעיר אותנו מהחלום הזה. אולי בעצם, עדיף שלא תעירו אותנו. כשהיינו כאן בחודש יוני, לפני בסך הכל חודשיים, נרגשים וחוששים, ימים ספורים לפני הרגעים הגדולים של חיינו, על הבמה הכי גדולה בעולם – העזנו אולי לחלום על זה, אבל לא לומר בקול רם. בספורט התחרותי, עבודה סיזיפית של שנים מתנקזת לשעה או שעתיים של מבחן, כשעיני כל העולם מסתכלות עלינו. אולי זה גם ככה בחיים, ואפילו בגדול יותר: שתיים או שלוש החלטות, אחרי עבודת הכנה משמעותית, יכולות לקבוע איך תיראה המציאות של כולנו.״

זוכה מדליית הזהב בהתעמלות קרקע ארטיום דולגופיאט
הוסיף: ״את התהילה או הכבוד מקבלים אלה שעומדים בפרונט, אבל זה רק קצה הפירמידה, וכל פירמידה כזו נשענת על שורה ארוכה של אנשים שבזכותם הגענו לרגע הזה. אף אחד מאיתנו לא יכול היה לזכות במדליה, להגיע לגמר או אפילו להצליח להשתתף במשחקים האולימפיים, ללא כל אנשי ונשות המעטפת המקצועית והרפואית, וגם אתם, שנותנים לנו גב, ומאפשרים לנו לחלום הכי רחוק – ולהגשים. אז בשם כולנו, ספורטאי המשלחת האולימפית, תודה.״

יו״ר הועד האולימפי בישראל יגאל כרמי: ״הגענו לטוקיו והאירוע הראשון היה טקס הפתיחה שנערך באיצטדיון האולימפי, איצטדיון ענק ו- 1000 הצופים שהורשו להשתתף בטקס רק הדגישו את ריקנותו. ישבנו שלושה ישראלים יחד, אנקי ואילנה ישבו במקום אחר ופתאום מכריזים על דקת דומיה לזכר יא הספורטאים שלנו שנרצחו במינכן.נכון הוא שכאשר נפגשנו עם מר תומאס בך בנובמבר 2019 ביקשנו זאת ונכון הוא שהוא הבטיח להביט בבקשה בחיוב אבל לא היה לנו אישור ומאז אותה פגישה, המשחקים נדחו בשנה וקשה היה להאמין שלמרות הכל, הוא סוף סוף יעשה את המעשה הנכון, ודווקא בטוקיו. ההתרגשות שלנו הייתה עצומה, הצטערתי שאנקי ואילנה, שתי הנשים שבעצם גרמו לזאת לקרות לא נמצאות לידי כדי שנוכל לבכות יחד. וכמו בימנו, הנייד מיד החל לצפצף בהודעות שימחה מהארץ והעולם. זה המקום להודות שוב לתומאס בך נשיא הועד האולימפי על שתיקן עוול היסטורי. בטקס שערכנו לזכר יקירנו בבית השגרירה בטוקיו, הזמנתי אותו לישראל בשם הועד האולימפי ובשם ממשלת ישראל, בברכתו של שר הספורט. במשך כמעט שלושה שבועות התחרו מיטב ספורטאינו במיטב ספורטאי העולם. היו שהגיעו לפסגה, היו שהגיעו למקום הרביעי והיו שהתאכזבו אך כולם, כל התשעים, נתנו את הכל כדי להיות בשיאם במשחקים האולימפיים. היינו איתם ברגעי השמחה וברגעי העצב כי בספורט כולנו יודעים, שמחה ועצב הם חלק מהמשחק. משלחת ישראל למשחקי טוקיו 2020 הייתה לטובה במשלחות ישראל. כעת ננוח מעט ומיד נחזור למטרה הבאה, פריס 2024, כי בספורט ההישגי, אנו תמיד מביטים קדימה, ליעד הבא.״

צילום: עמית שיסל