סיכום הוועידה הראשונה למניעת סימום בספורט

מאת: הוועד האולימפי בישראל

 

"יש לנו אפס סובלנות לסמים בספורט. אנחנו פועלים בשני מישורים – הסברה ואכיפה, בשאיפה לבצע לפחות 800 בדיקות בשנה",  אמר יגאל כרמי יו"ר הוועד האולימפי בישראל, בפתיחת הוועידה הראשונה למניעת סימום בספורט, "תמיד נקי", שהתקיימה ב- 10/4/18 בקריה האקדמית אונו.
כרמי הביע דברי ביקורת על התאחדות הכדורגל ואיגוד הכדורסל, שלדבריו לא עושות די לטיפול בנושא למניעת סימום בספורט.
את הארוע ארגנו הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט, הוועד האולימפי בישראל, משרד הבריאות, משרד התרבות והספורט והקריה האקדמית אונו. 

 

עו"ד יוסי שרעבי, מנכ"ל משרד התרבות והספורט, בישר בוועידה כי לאור חשיבות הנושא, שהופך להיות בראש סדרי העדיפויות של הספורט העולמי, בכוונת המשרד להכפיל את התקציב השנתי למניעת סימום בספורט, שיעמוד מעתה על 600 אלף שקל מטעם המשרד והתקציב הכולל יעמוד על קרוב למיליון שקל בשנה.

 

פרופ' שאול שרייבר, יו"ר הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט, אמר בוועידה: "השימוש בחומרים אסורים הוא לא רק נחלתם של ספורטאי העל, אלא גם בני נוער שבחדרי כושר מציעים להם סטרואידים בצורת אבקות וחלקם מגיעים לאשפוז פסיכיאטרי".

 

דר' אבי מויאל, מנהל תחום אורח חיים בריא וספורט במכללה האקדמית אונו, הדגיש כי הקריה האקדמית אונו חרטה על דגלה שינוי בחברה הישראלית. "חינוך ומנגנוני בקרה יסייעו במניעת מקרים חמורים. יש להציף את נושא השימוש בסמים אסורים בספורט לתודעה, על מנת לתרום להרתעה ושיקום".

 

בוועידה הראשונה למניעת סימום בספורט בקריה האקדמית אונו, אותה הנחה יונתן כהן מערוץ הספורט, ראינו ספורטאי עבר בכירים ובהם אסתר רוט-שחמורוב (שהשתתפה בפאנל), יעל ארד , רוגל נחום, השחיינית עדי ביכמן, מנהלת תחום הספורט באונו שהפיקה את האירוע, האתלט איתי מגידי והקופץ לגובה איתי מרגלית, שחשף בפני משתתפי הוועידה את את סיפורו האישי והתייחס לראשונה לפרשיה שהסעירה את המדינה ב-1998, במסגרתו נחשד בשימוש בסמים אסורים כשנה לפני אולימפיאדת סידני ויצא למאבק להוכחת חפותו.

 

היו שם גם הכדורסלן אולסי פרי שהשתתף בפאנל, הכדורגלן עומרי אפק, הכדורסלן מתן נאור, יו"ר איגוד הכדוריד מיקו צרפתי, יו"ר איגוד הטניס והאופניים ד"ר יוני ירום, ויו"ר איגוד האתלטיקה עמי ברן. 

 

לסיכום הוועידה בה השתתפו כ- 400 איש:

 

* הגברת האכיפה על השימוש בחומרים אסורים בספורט – מחייב הגדלה משמעותית של תקציב הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט

 

*חקיקה כנגד עברייני סימום – ייצור פיראטי, הברחות, רישום כוזב של מרשמים, מכירה בשוק השחור.

 

* הכנסת ההתאחדות לכדורגל תחת כנפי הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט; קמפיינים של ההתאחדויות הגדולות כנגד השימוש בחומרים אסורים.

 

* חינוך והסברה בנוגע לסכנות שבשימוש בחומרים אסורים בקרב מתאמנים חובבים.

 

 

צילומים: איל טאוויג