לונדון תארח שוב משחקים אולימפיים ב- 2036?

מאת: הוועד האולימפי בישראל

 

עיתון ה- "Evening Standard" הלונדוני פרסם השבוע שלונדון שוקלת הגשת מועמדות למשחקים האולימפיים בשנת 2036, זמן קצר יחסית במונחים של אירוח אירוע ספורט גדול כל כך , רק 24 שנים אחרי אחרי אירוח משחקי לונדון 2012.

 

 

המנהלת היוצאת של הספורט בבריטניה, ליז ניקול, צוטטה בעיתון כשאמרה שלונדון עשויה להגיש מועמדות ולארח שוב את המשחקים כבר בשנת 2036, וכי "זה יהיה נהדר" כחלק מתוכנית רב שנתית לשיפור הספורט בבריטניה וכאמצעי לעבור את ארה"ב בטבלת המדליות האולימפיות בכל הזמנים.

 

בניגוד להצהרותיה של ניקול, ראשי הספורט בבריטניה הכחישו כי יש כל דיבור או כוונה להגיש מועמדות כזו, וכי משחקים אולימפיים לא כלולים ברשימה רשמית שפורסמה באוקטובר האחרון של אירועי ספורט שיבקשו לארח.  

 

רק עיר אחת, פריז, זכתה לארח משחקים אולימפיים פעמיים בטווח זמן קצר כל כך, בשנת 1900 ובשנת 1924.

 

כדי לארח את המשחקים שוב בשנת 2036, תצטרך בריטניה לגייס תקציב של ביליון יורו, תקציב שלא ברור אם המדינה תרצה כלל לגייס, למרות שדובר מטעם ראש העיר של לונדון טען כי ראש העיר יהיה מוכן לתמוך במהלך כזה וגם הוועד האולימפי הבינלאומי ישמח למועמדות חוזרת של העיר.  

 

בין האירועים שבריטניה כן מעוניינת לארח נמצאים המונדיאל בשנת 2030, אליפות העולם באתלטיקה ב- 2027 ותחרויות גדולות לאופניים וסקי.

 

תמונות: אילוסטרצייה