יו"ר הוועד האולימפי תומאס באך דוחה את הטענות על היסוס גדול מדי לפני ההחלטה על דחיית המשחקים בטוקיו

מאת: אתר האינטרנט "Inside The Games"

בראיון לעיתון הגרמני "וולט אם סונטג" , אמר יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך, שעלות דחיית המשחקים תעלה כמה מאות מיליון דולרים, עלות שאיש אינו יודע נכון לעכשיו מי יישא בה.

על באך ועל הוועד האולימפי הבינלאומי נמתחה ביקורת קשה על שבחרו במשך זמן ארוך כל כך להגיע להחלטה על דחיית המשחקים, ועשו זאת רק אחרי שהלחץ מצד הספורטאים ובעיקר מדינות כמו קנדה ואוסטרליה גבר מאד. באך חזר ואמר בראיון כי ביטול של המשחקים מעולם לא עמד על הפרק.

באך: "במצבים רגישים כאלה זה חוסר אחראיות לקחת החלטות המבוססות על תחושות בטן. אנו לא יכולים להיות מואשמים בכך שהיססנו או לא התייעצנו או שלא פעלנו בשקיפות. זאת ועוד. כל תיאוריות הקונספירציה שמועלות חסרות בסיס, וזאת כיוון שצריך להגיד בבירור: לוועד האולימפי יש ביטוח על ביטול ואין לו ביטוח על דחייה של המשחקים".

המשחקים אמורים להיפתח ב- 23 ביולי 2021 , אבל אחד מבכירי הוועדה המארגנת בטוקיו,טושירו מוטו, הודה כי גם כעת קיום המשחקים בסכנה בגלל נגיף הקורונה, אמירה אליה סירב באך להתייחס בראיון כשאמר: "המטרה הראשונה היא לשמור על בריאות הספורטאים וכל המעורבים במשחקים. זה יהיה הבסיס לכל החלטה שתתקבל בעתיד".