יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך יבקר ביפן בשבוע הבא להתרשם מהתקדמות ההכנות למשחקים בטוקיו

מאת: אתר האינטרנט "Inside The Games "

יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך יבקר ביפן בשבוע הבא, ייפגש עם ראש ממשלת יפן יושידו סוגה ויתרשם מהתקדמות ההכנות למשחקים בטוקיו בקיץ הקרוב, כך על פי סוכנות הידיעות "France Press  ".
העיתון "Kyodo News"" פרסם כבר בחודש שעבר שהפגישה בין באך למורי תתקיים ככל הנראה ב- 16 או 17 בנובמבר, וערוץ הטלוויזיה NHK ביפן, דיווח כי באך יגיע ליפן ב- 15 בנובמבר וישהה במדינה עד ה- 18 לחודש.

באך וראש ממשלת יפן החדש נועדו לראשונה בטלפון כבר בחודש ספטמבר, מיד עם היכנסו של סוגה לתפקיד ראש הממשלה אחרי פרישתו של הנשיא הקודם שינזו אבה בגלל בעיות בריאות. עוד נודע כי באך ייפגש גם עם מושל העיר טוקיו יוריקו קויקה.

יפן קיימה אתמול בשטחה לראשונה תחרות התעמלות רשמית, "תחרות הידידות והאחווה", בה התחרו כ- 30 ספורטאים מיפן, רוסיה, סין וארה"ב, ובמהלכה ננקטו אמצעים מחמירים בכל הקשור לנגיף הקורונה.
אלפיים איש הותרו להיכנס לצפות בתחרויות, כשכולם עברו בדיקות חום, ריסוס בחומר מחטא, נכנסו למתחם אך ורק עם מסיכות על פניהם ושמרו על ריחוק חברתי.
עבור המארגנים של המשחקים בטוקיו ועבור הוועד האולימפי הבינלאומי זה היה "מבחן" מוכנות לקיום תחרות בינלאומית עם קהל לקראת המשחקים בקיץ.

באך אמר: "זה היה דבר חשוב מאד לעולם הספורט כולו. זה נותן לנו ביטחון לקראת ההכנות לאירועים העתידיים". באך אמור לקבל דיווח מלא על התחרות שהתקיימה תחת המגבלות של הנגיף במהלך הביקור הקרוב שלו במדינה.

Thomas Bach – IOC Flickr