יום עיון לספורטאיות לכבוד יום האישה הבינלאומי התקיים אתמול בוועד האולימפי בישראל

מאת: הוועד האולימפי בישראל

האתלטית חנה מיננקו, עדן בלכר ושלי בובריצקי הדואט בשחייה אומנותית והשייטת שחר טיבי, חברות משלחת ישראל למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, השתתפו אמש ביום עיון לספורטאיות בלבד לכבוד יום האישה הבינלאומי החל היום.

ביום העיון שאורגן על ידי הוועד האולימפי בישראל השתתפו כ-40 ספורטאיות מהסגלים האולימפיים והפראלימפיים של ישראל. במהלך הערב החגיגי, שנערך כחלק מפעילות המעטפת המדעית-רפואית, שמעו הספורטאיות שלוש הרצאות מרתקות שעסקו בענייני רפואה ומגדר.

פרופ' נעמה קונסטנטיני, מומחית ברפואת משפחה וברפואת ספורט הרצתה על זמינות אנרגטית נמוכה והשפעתה על הבריאות ועל ההישגים הספורטיביים.

ד"ר עינת חייקין הרצברגר, רופאת נשים בכירה בבית החולים מאיר ויועצת לוועד האולימפי בישראל הרצתה על השפעות המחזור החודשי על ביצועים בספורט.

ירדן הר לב, ראש מערך החינוך בוועד האולימפי בישראל הרצתה על ציוני דרך בהשתתפות נשים במשחקים האולימפיים.

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל: "הספורט הישראלי הפך בשנים האחרונות בזכות ההישגים של הספורטאיות והספורטאים, בזכות תומכות ותומכי הלחימה, לאחד מקטרי המצוינות של החברה הישראלית ועלינו האחריות להמשיך ולהצעידו קדימה לשיאים נוספים. אני מאמינה שמנהיגות מגוונת, שוויונית ומכילה תטייב את המעטפת הנדרשת לספורטאיות.ים ותאפשר סביבת עבודה נעימה, בטוחה ומוגנת המעודדת אתגרים מקצועיים. יום האשה הוא רגע אחד ב-365 ימים בשנה, לעצור ולחשוב על מה הצלחנו לעשות עד כה במישור השיוויון המגדרי והגיוון ומה עלינו עוד לעשות".

סוזי יוגב, יו"ר הוועדה לשוויון מגדרי בוועד האולימפי בישראל: "הוועדה לשיוויון מגדרי על כלל חברותיה וחבריה פועלת במרץ כל השנה על מנת לצמצם את הפערים בין נשים לגברים בספורט בישראל. השונות הרלוונטית שהיתה במשך שנים עילה לאפליה של נשים, היא הסיבה לשינוי החוקים הקיימים על מנת ליצור שוויון. הכרה בצרכים הייחודיים של נשים אין פירושה העדפה מתקנת אלא מדיניות של ניטרול השונות ועיצוב הכללים המתאימים לשונות הרלוונטית של נשים. הכנס היום, שם זרקור על חלק מהיבטים אלו ככלי ידע והתנהלות של ספורטאיות הישגיות. אנו גאים בספורטאיות כולן ומאמינים שספורט מיטיב לכל העוסקים בו גברים ונשים כאחד".

גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל: "אני מברך על היוזמה לקיים את יום עיון לספורטאיות בנושאים רלוונטיים ויחודיים להן. הוועד האולימפי בישראל באמצעות הוועדה לשיוויון מגדרי בראשותה של סוזי יוגב עושה כל מאמץ להשפיע על צמצום הפערים בין נשים וגברים ולהגביר את המודעות לנושא המוגנות וההטרדות המיניות".

יום עיון לספורטאיות הסגלים האולימפיים - 8.3.2022