הוועד האולימפי הבינלאומי: 400 ספורטאים מרוסיה נקיים מסמים מועמדים לפיונצ'אנג

 

מאת: "הניו יורק טיימס"

 

 

תמונה: אילוסטרציה

 

 

נבחרתה של רוסיה שהוחרמה כולה מלהשתתף במשחקי החורף בפיונצ'אנג שייפתחו ב- 9 בפברואר בגלל שימוש בסמים אסורים, בכל זאת תזכה לשלוח לדרום קוריאה נבחרת מתוך 400 ספורטאים שהוכרזו כנקיים.

 

 

כשהוכרז החרם על נבחרתה של רוסיה על ידי הוועד האולימפי הבינלאומי, זו השאירה פתח קטן לספורטאים מרוסיה להוכיח שהם נקיים, וכעת מסתבר שלא פחות מארבע מאות מהם יוכלו להמשיך ולנסות להשיג את הקריטריון בענף הספורט שלהם עד ל- 27 לחודש ינואר. כ- 80 אחוז מתוך 400 הספורטאים הללו לא היו מועמדים להשתתף במשחקי סוצ'י בשנת 2014 ועל כן סוברים בוועד האולימפי הבינלאומי כי נעשתה תוכנית ארצית רצינית על ידי הרוסים של ניקוי ספורטאיהם.
אבל לא כולם בוועד האולימפי וברשויות לבדיקות סמים הבינלאומית מסכימים.

 

 

פול מליה, המפקח הראשי של קנדה למלחמה בסימום בספורט, כינה את הוועד האולימפי הבינלאומי "נאיבי". מליה: "בעקבות הוכחות לתוכנית ארצית של סימום שיטתי של ספורטאים עוד משנת 2011 מרוסיה, קצת קשה לחשוב שבין לילה יש להם דור חדש של ספורטאים נקיים לגמרי מסמים".
לצד 400 הספורטאים שקיבלו הזדמנות ואור ירוק לקבוע את הקריטריון למשחקים בקוריאה, כ-111 ספורטאים רוסים נפסלו כבר סופית מלייצג את רוסיה כיוון שנכשלו בבדיקות סמים שעברו בחודשים האחרונים.

 

 

הספורטאים הרוסים שבכל זאת יגיעו בסופו של דבר למשחקים בתחילת פברואר יתחרו תחת הדגל אולימפי ולא הרוסי.