הקרן האולימפית לתמיכה בפליטים (ORF): הספורט יכול להעניק תקווה לפליטים בזמן מגיפת הקורונה

מאת: הוועד האולימפי הבינלאומי

נשיא הקרן האולימפית למען פליטים (ORF) מר תומאס באך, וסגנו מר פיליפו גראנדי, יצאו בהודעה משותפת והזהירו בפני השפעת מגיפת הקורונה על בריאותם הנפשית של פליטים ברחבי העולם, פליטים שגם לפני פרוץ המגיפה התמודדו עם מצבים קשים של מלחמה, רדיפה ואלימות.
  
השניים הדגישו שהמצב של הפליטים הוא רגיש במיוחד במהלך המגיפה, כיוון שהם חיים בצפיפות, ללא גישה למים זורמים וטריים וללא תנאי הגיינה בסיסיים ולכן סובלים מראש ממצב גופני ירוד וחשופים פי שניים או שלושה יותר למחלה מהאוכלוסייה הכללית בעולם, ולפגיעה נפשית בעקבותיה.

בישיבתם הדיגיטאלית של מועצת המנהלים של הקרן היום, החליטו חבריה על מספר פרויקטים וצעדים שיעזרו לפליטים להתמודד נפשית עם המצב. הוחלט בין השאר על פרוייקט ספורט שיתחיל באוגנדה למען כ- 10 אלפים פליטים בגילאי 15 עד 24 ומטרתו לעזור להם להתמודד עם הרגישות המנטאלית המיוחדת להם במהלך ימי המגיפה.   

תומאס באך: "בחודשים האחרונים במהלך המשבר של הקורונה, ראינו עד כמה פעילות ספורטיבית חשובה לבריאות הפיזית והנפשית. הספורט יכול להציל חיים".

פיליפו גרנדי: "בכל העולם אנו עדים להשפעה ההרסנית של המגיפה על הבריאות הנפשית של פליטים בגילאים הצעירים. אנו בקרן האולימפית למען פליטים מזהים את הבעיות ועושים כל שביכולתנו לתת פתרונות דרך הספורט לשיפור המצב"  .

תמונת אילוסטרצייה