הישג שיא למשלחת ישראל לפסטיבל הנוער האולימפי שהגיע לסיומו בסלובקיה: 8 מדליות מתוכן 4 מדליות זהב

מאת: הוועד האולימפי בישראל

הופעת משלחת ישראל בפסטיבל האולימפי האירופי לנוער בבאנסקה ביסטריצה, הייתה הצלחה גדולה מאוד במישור המקצועי!
מדובר בהישג שיא של 8 מדליות באירוע זה, מתוכן 4 מדליות זהב ב- 4 ענפי ספורט שונים.

פרט למדליות, שהן גולת הכותרת של ההופעה במשחקים, ספורטאים וספורטאיות רבים במשלחת הגיעו לגמרים, שברו שיאים אישיים והתמודדו ברמות שאותן לא חוו עדיין בקריירה הצעירה שלהם.
ההתנסות המקצועית של כל אחת ואחד מהם עשויה להוות אבן דרך חשובה בהמשך ההתפתחות הספורטיבית.

ראש המשלחת " יאיר טלמון: אנו חשים גאווה גדולה בספורטאים, בספורטאיות ובצוות המשלחת על ייצוג מכובד ביותר של המדינה כשגרירי הספורט האולימפי באירוע רב לאומי בסדר גודל כזה. המבחן הגדול שלנו עכשיו הוא להמשיך ולספק לכישרונות הצעירים הללו את הכלים ואת הבמה על מנת להתפתח לספורטאי הישג אולימפיים בוגרים של מדינת ישראל.

האלופה האולימפית לינוי אשרם שליוותה את המשלחת כשגרירה: "פעם ראשונה שזכיתי להכיר ולראות מקרוב כל כך הרבה ענפי ספורט שונים, ולראות את הספורטאים הצעירים שלנו מתחרים ועובדים קשה כדי להצליח. זה החזיר אותי ל-2014 שהשתתפתי במשחקי הנוער ובשבילי זו הייתה סגירת מעגל. תודה לוועד האולימפי בישראל וליחידה לספורט הישגי שנתנו לי את האפשרות לחוות את החוויה הזאת ולהיות חלק מהמשלחת."

גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל : " זו היא התנסות ראשונה של דור העתיד של הספורט הישראלי באירוע רב ענפי חשוב ויוקרתי. 20 ספורטאיות ו- 24 ספורטאים התחרו ב 7 ענפים במשחקים האירופיים לנוער המתקיימים כל שנתיים. זו היא ללא ספק המשלחת האיכותית ביותר שהייתה הן מבחינת מספר המדליות , הן איכותן המשלחת והן במיקום בטבלת המדינות המשלחות במקום ה 14.
המדליות הגיעו מ 4 ענפי ספורט שונים המעידים על עומק והמשך ההצלחה של הענפים המועדפים : אתלטיקה, שחייה, גודו והתעמלות. תודה לראש המשלחת יאיר טלמון, לצוות המלווה למאמנים וכמובן לספורטאים והספורטאיות.
אני רוצה להודות בשם הוועד האולימפי לשותפינו – איגודי הספורט האולימפיים ולאגודות של הספורטאים על ההשקעה והמאמץ לאורך כל השנה ועל שיתוף הפעולה בהכנה לפסטיבל האולימפי.
תודה מיוחדת לאלופה האולימפית לינוי אשרם שהגיעה כשגרירה ושימשה כאחות גדולה ומעוררת השראה.

משלחת ישראל, אנחנו גאים בכם!