גולש הרוח נמרוד משיח הודיע על פרישה: "דווקא הניצחונות חידדו לי שאושר אמיתי לא נמצא על הפודיום"

מאת: הוועד האולימפי בישראל

 

גולש הרוח נמרוד משיח, כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת היום אחה"צ במשרדי הוועד האולימפי בישראל והודיע על פרישה.  משיח בן ה- 30,  סיפר בדמעות ובהתרגשות רבה על החלטתו לפרוש, ועד כמה היה לו קשה להגיע להחלטה הזו.

 

משיח היה בנערותו אלוף עולם לנוער עד גיל 15 וכגולש בוגר, זכה במדליית כסף באליפות העולם ובשתי מדליות ארד בשתי אליפויות עולם נוספות.
הוא זכה גם במדליית ארד בתחרות הקדם אולימפית לקראת ריו 2016 בשנת 2015. 

 

משיח, נשא דברים מרגשים במהלכן הודה לכל האנשים והגופים הרבים שתמכו לו לאורך הקריירה. 

 

משיח: "המעמד הזה יחד עם הנוכחות של כולכם מאד מרגש. מאד מאתגר אותי לחתום פרק כל כך גדול מהחיים שלי, לסכם סוג של חיים שלמים, אבל אציין את האנשים והגופים שהיוו עבורי קרש קפיצה כספורטאי וכאדם ועל כך אני אסיר תודה.  

 

כילד, החיבור עם המים היה מוחלט. אבא רב חובל ואמא מדריכת צלילה. הכול התחיל ביום ההוא שהגעתי למעגן מכמורת וראיתי לראשונה בחיי חוג אמיתי לגלישת רוח.. מהר מאד ביליתי בכל הזדמנות שהייתה לי על הגלשן .

 

לאורך הקריירה תפישת עולמי השתנתה כל הזמן, חוויתי את שני צידי המטבע. אני מוכרח לומר שכל הפסד שחוויתי, גילה לי מי אני באמת, ובעיקר שחרר אותי מהחובה להיות מישהו שאני לא, ודווקא הניצחונות חידדו לי שאושר אמיתי לא נמצא על הפודיום. אושר אמיתי נמצא בתוכי כשאני חווה צמיחה והתפתחות.

 

אני בעד הצבת יעדים גבוהים ביותר, אבל היום ברור לי שההישג האמיתי שיישאר תמיד, הוא מי שאתה הופך להיות בעקבות המטרה."

 

מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג אמר: "מאוד מרגש לראות את כל מי שבא לכבד את נמרוד, הוא התגלה בגיל צעיר מאוד וכבר אז זיהו את הכישורים והפוטנציאל שלו. זה לא סוד שהאכזבה הכי גדולה שלך היא שלא השתתפת באולימפיאדה. רוצה להגיד תודה על כל מה שתרמת לענף השייט, זה הבית שלך. אתה כבר מרצה לילדים ומעביר להם את הידע שלך".

 

הגולשת האולימפית לי קורזיץ', ארבע פעמים אלופת העולם וחברתו הקרובה של משיח אמרה: "נמרוד ואני גדלנו באותו מועדון במכמורת והפכנו להיות צוות מנצח. שנינו הבאנו מדליה בתחרות הכי חשובה בקריירה (2011). נמרוד הביא לי כל כך הרבה ניצחונות, הוא עזר לי לנצח ואני חושבת שגם הייתי חלק ממנו. אני יודעת שהדרך שלך פתוחה והכוחות שלך יבואו לידי ביטוי".

 

יו"ר איגוד השייט גילי אמיר: "זכית בשלוש מדליות באליפויות עולם, זה משהו שמעט ספורטאים יכולים להתהדר בו. ברור לכולנו שיום אחד ספורטאי יפרוש ומכבד את הבחירה הלא פשוטה של נמרוד. הדלת שלו באיגוד תמיד פתוחה, אנחנו רואים בו מישהו שיכול להוביל את הצעירים עם הניסיון שצבר ומשוכנעים שימצא את הדרך".

 

צילום: עמית שיסל