בואנוס איירס מתכוננת למשחקים האולימפיים לנוער באוקטובר

מאת: הוועד האולימפי הבינלאומי 
תמונות: הוועד האולימפי הבינלאומי 

 

מארגני המשחקים האולימפיים לנוער שיתקיימו בבואנוס איירס, ארגנטינה באוקטובר הקרוב, ארגנה בארבע השנים האחרונות, יותר מ- 1,300 אירועי ספורט, חברה ותרבות לנוער בעיר ובבתי הספר שלה, בהם השתתפו מיליון בני נוער.  

 

בחלק מאירועי הספורט השתתפו ספורטאי נוער אולימפיים שהציגו את ענפי הספורט השונים לבני הנוער ומשפחותיהם באווירה של פסטיבל ספורט. 

 

במהלך הפעילויות נפתחה האפשרות למבקרים והמשתתפים בפעילויות השונות, וכך גם לקהל הרחב כולו, להירשם למערך המתנדבים שיפעלו במהלך המשחקים באוקטובר, ויותר מ- 36 אלף איש מ- 130 מדינות נרשמו כמתנדבים לימי המשחקים.  

 

חברי הוועדה המארגנת של משחקי הנוער מטעם הוועד האולימפי הבינלאומי, ביקרו במהלך השנים האחרונות וגם לאחרונה בארבעת הפרקים בהם יתקיימו המשחקים האולימפיים בעיר ופגשו גם לראשונה את קמע המשחקים, PANDI , דמותו של יגואר, חית בר שמקורה בארגנטינה, שנבחרה כקמע הרשמי של המשחקים בכדי למשוך ולתת השראה לצעירים לעסוק בספורט ולהפוך באמצעותו את העולם למקום טוב יותר, וכמובן כדי להגביר את המודעות לסכנת ההכחדה של היגואר בעולם כולו.

 

האירועים לקראת המשחקים באוקטובר ימשכו ממש עד לפתיחת המשחקים. במהלך החודש (יוני) יתקיים "יום אולימפי" , בחודש יולי ידלק הלפיד האולימפי לנוער באתונה, יוון, לפני שיעשה את דרכו במשך חודשיים עד לארגנטינה.

 

ג'ררדו ורטהיין, מנהל הוועדה המארגנת של המשחקים אמר: "הראנו למאות אלפי ילדים ונוער איך ספורט יכול לשפר חיים וכיצד הערכים האולימפיים הם חלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלהם. זרענו את הזרע האולימפי בכל בתי הספר בבואנוס איירס". 

 

עוד גילה ורטהיין: "המשחקים בעיר יהיו הדיגיטאליים בהיסטוריה. תיהיה אינטראקציה בין צעירים ובכלל שלא נראתה עד כה ונביא את המשחקים לכל פינה בעולם".

 

עוד נודע כי לראשונה, גם הערוץ האולימפי ישדר את המשחקים, כולל בשידורים חיים.