ארטיום דולגופיאט ולינוי אשרם הוכתרו לספורטאי השנה 2017

מאת: הוועד האולימפי בישראל

 

צילום: עמית שיסל

 

 

 

מימין: יו"ר הוועד האולימפי יגאל כרמי ומשמאל מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג עם הזוכים

 

 

 

 

 

שני המתעמלים המצטיינים של ישראל, ארטיום דולגופיאט ולינוי אשראם, הוכתרו אמש לספורטאי השנה של הוועד האולימפי בישראל בטקס שהתקיים באולם "הבימה" בת"א.

 

המתעמל ארטיום דולגופיאט, זכה השנה במדליית כסף היסטורית באליפות העולם בהתעמלות בתרגיל הקרקע, וסיים רביעי באליפות אירופה. לינוי אשרם, זכתה במדליה היסטורית ראשונה לישראל השנה, כשסיימה שלישית ולקחה את מדליית הארד בקרב רב באליפות העולם. אשרם זכתה במדליית ארד נוספת בתרגיל הסרט באותה אליפות, ובאליפות אירופה זכתה בשתי מדליות ארד נוספות בתרגילי החישוק ובתרגילי האלות. שני הספורטאים זכו בפרס כספי של 40 אלף שקל כל אחד.

 

 

למאמן השנה נבחר סרגיי וייסבורג, מאמנו של המתעמל ארטיום דולגופיאט, שבעבר אימן והוביל את המתעמל אלכס שטילוב לשלושה משחקים אולימפיים ולהישגים רבים. לוייסבורג הוענק פרס כספי של 20 אלף שקל.

עוד נבחרו אתמול לספורטאי השנה בקטגוריית הצעירים שני הגולשים המצטיינים תום ראובני ומאיה מוריס, שקיבלו כל אחד פרס של חמשת אלפים שקלים.

 

בתמונה: (מימין לשמאל): יעל ארד, יגאל כרמי, אסתר רוט שחמורוב, ורד בוסקילה 

 

 

האירוע אמש עמד כולו בסימן העצמה נשית. יחד עם יו"ר הוועד האולימפי מר יגאל כרמי, נבחרו להעניק את הפרסים לזוכים ארבע ספורטאיות על של ישראל בעבר: יעל ארד, המדליסטית האולימפית הראשונה של ישראל שהעניקה את הפרס לארטיום דולגופיאט, נטע ריבקין, המתעמלת שייצגה את ישראל בשלושה משחקים אולימפיים, שהעניקה את הפרס ללינוי אשרם, האתלטית האגדית אסתר רוט שחמורוב, שהעניקה את הפרס למאמן השנה סרגיי וייסבורג, והשייטת המצטיינת ורד בוסקילה, שהעניקה את הפרס לשני הגולשים הצעירים תום ראובני ומאיה מוריס.