אזהרה לספרד מהוועד האולימפי הבינלאומי: "כל ספורטאי מכל העולם יתקבל בברכה, או שלא תארחו בכלל"

מאת: אתר Inside The Games

 

הכתב: Liam Morgan  – מדריד

 

הוועד האולימפי הבינלאומי הורה לאיגודי ספורט בינלאומיים לא להעניק לספרד זכות לארח תחרויות אלא אם מעבירה אישורים על כך שקוסובו יכולה להשתתף, זאת אחרי שספורטאיה של המדינה לא הורשו להופיע לתחרויות באליפות העולם בקראטה תחת דגלם.

 

זוהי האזהרה הראשונה כלפי ספרד שניתנה על ידי ראשי הוועד האולימפי הבינלאומי בנושא.

 

את האזהרה לספרד הוציא נציג הוועד האולימפי הבינלאומי פרה מירו, שאמר :

 

"אם הממשלה הספרדית לא יכולה להבטיח השתתפות של ספורטאי מקוסובו או מכל מדינה אחרת תחת דגליהם, היא לא תארח בכלל".

 

ספורטאיה של קוסובו, הורשו במהלך תחרויות הקראטה להתחרות כשראשי התיבות של האיגוד שלהם על בגדיהם, אך מירו אמר: "זה מקובל, אבל בהחלט לא מספיק". 

 

מירו הוסיף: "אנו לא רשאים לבטל אירועים שהוענקו לספרד, אך אנו בהחלט אומרים לראשי איגודי הספורט בענפים השונים: לפני שאתם מעניקים אירוח לספרד, בקשו ערובות לכך שכל ספורטאי מכל מקום בעולם יתקבל בברכה".

 

למרות שיו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך קרא לראשי הספורט בעולם "לחשוף שיניים" כנגד התופעה של איסור השתתפות ספורטאים תחת דגליהם או שרבוב פוליטיקה לספורט, מירו, שבעצמו מספרד הודה: "יכולנו למצוא פתרון שהולך רחוק יותר הפעם", בהתייחסו למקרה למקרה קוסובו.

 

המקרה האחרון של ספורטאי קוסובו בספרד, מגיע אחרי שגם נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים, עברה יותר מ- 24 שעות של חוסר ודאות לפני פתיחת משחקה בליגה העולמית בכדורמים לנשים שהתקיימה גם היא בספרד בשבוע שעבר.

 

משחקה של ישראל, שהתקיים בבריכה במתקן הספורט הלאומי של קטלוניה, נפתח רק אחרי מאבקים מאחורי הקלעים בהתערבות משרד התרבות והספורט, הוועד האולימפי בישראל, הוועד האולימפי הבינלאומי וההתאחדות הבינלאומית בכדורמים  בה התקיים המשחק, מול ראש העיר מולניס,  שנכנע לאיומי ה-BDS להפגנות.למשחק הורשו להיכנס 30 אוהדים בלבד.

 

ישראל הסירה את האיום שלא תופיע למשחק רק אחרי שהובטח לה שבמקום יהיו דגלי ישראל והתקווה תושמע בטקס הצגת השחקניות.

 

בתמונה: נבחרת הכדורמים של ישראל