אושרו לוחות הזמנים למשחקי טוקיו 2020 ומשחקי החורף בבייג'ינג 2022

מאת: הוועד האולימפי הבינלאומי

 

 

ביום חמישי, ה- 24 ביולי, תתחיל הספירה לאחור שנתיים למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020.

 

הוועד המנהל של הוועד האולימפי הבינלאומי, אישר את לוח הזמנים של כל התחרויות בכל הענפים לקראת משחקי טוקיו 2020, וזאת אחרי כשנה וחצי של תכנון.

 

המשחקים, שיתקיימו בין התאריכים 24 ליולי ועד ה- 9 באוגוסט 2020 , יארחו מספר מספר שיא של 33 ענפי ספורט, 339 תחרויות ב- 42 אתרים שונים, חלקם בערים פוקושימה, איבאראקי ומיאגי, ערים שנפגעו קשות ברעידת האדמה החזקה שפקדה את יפן בשנת 2011.  חל מענפי הספורט יצאו לדרך עוד לפני טקס הפתיחה, ב- 22 ביולי, וביניהם: כדורגל, סופטבול, חץ וקשת וקיאקים. 

 

ביום המשחקים הראשון יחלו תחרויות ב- 21 ענפים שונים נוספים וביניהם קליעה, טניס שולחן, ג'ודו, בדמינטון, התעמלות, טניס ורכיבה על אופני הרים, שירכבו במסלול מטוקיו ועד למרגלות הר פוג'י המפורסם.

 

למשחקים בטוקיו הוכנסו מספר ענפים חדשים כמו כדורסל שלוש על שלוש, תחרויות סקייטבורד ותחרויות ג'ודו לנבחרות מעורבות גברים נשים, וזאת בשאיפה לפנות לקהל הצעיר יותר .

 

ביום האחרון של המשחקים יתקיים המרתון לגברים. מרתון טוקיו,  המושך אליו כמיליון צופים מדי שנה והוא אחד משש המרתונים הגדולים בעולם, ינסה ביום האחרון של המשחקים האולימפיים לשבור שיא מבחינת השתתפות הקהל , והמארגנים שואפים לראות מיליוני אנשים חוגגים במהלך המרוץ את היום האחרון של התחרויות.

 

משחקי הקיץ טוקיו 2020 – לוח זמנים

 

 

אושרו הענפים למשחקי החורף 2022

 

עוד בישיבה האחרונה של הוועד האולימפי הבינלאומי, אושרו גם כל הענפים בהם יהיו תחרויות במשחקי החורף בבייג'ינג בשנת 2022.

 

במשחקי החורף תהיה הנציגות הנשית הגדולה ביותר עד כה בהיסטוריה (45.44 אחוז נשים לעומת 41 אחוז במשחקים האחרונים), כחלק מהשאיפה של הוועד האולימפי הבינלאומי מצד אחד להגיע לשיוויון מגדרי במשחקים, ומצד שני לפקח על גודלם המשחקים באופן כללי בראייה לעתיד.

 

לראשונה אי פעם, בענפים כגון הסקלטון, החלקה מהירה על קרח, סקי אלפיני, הוקי וסקי, ההשתתפות של נשים וגברים תהיה זהה.

 

בין הענפים החדשים שאושרו להיכנס למשחקים בביג'ינג אפשר למצוא בין השאר, קפיצות סקי וקפיצות סנובורד לנבחרות מעורבות לגברים ולנשים.

 

משחקי החורף בייג'ינג 2022 – לוח זמנים