אלכסיי ביצ'נקו יישא את דגל ישראל בטקס הפתיחה של משחקי החורף

מאת: הוועד האולימפי בישראל

 

 

 

 

צילום: הוועד האולימפי בישראל

 

 

 

המחליק האומנותי אלכסיי ביצ'נקו שיחגוג מחר (5.2.18),  את יום הולדתו ה-30 , ישא את דגל ישראל בטקס הפתיחה של משחקי החורף האולימפיים ביום ששי הקרוב, ה- 9.2.18 בעיר פיונצ'אנג,דרום קוריאה. כך הוחלט היום בישיבת הנהלת הוועד האולימפי בישראל. ישראל תופיע במשחקים אלו עם המשלחת הגדולה ביותר בכל הזמנים שתימנה עשרה ספורטאים. 

 

 

ביצ'נקו הוא בכיר המחליקים בישראל. עלה לארץ מאוקראינה לפני שבע שנים. אמו ואחיו גרים בנתניה והוא מתאמן בניו ג'רזי. ב-2014 ייצג את ישראל במשחקי החורף האולימפיים בסוצ'י בהם סיים במקום ה-21, וכבר אז סימן לעצמו את המשחקים בפיונצ'אנג כמטרה מקצועית, והוא מכוון למקום גבוה יותר ממה שהשיג בסוצ'י.

אלכסיי ביצ'נקו סיים במקום העשירי באליפות העולם שהיתה בהלסינקי ב-2017 והיוותה תחרות קריטריון. מיקום זה הבטיח לו ולמחליק ישראלי נוסף-דניאל סמוכין, את המקום במשלחת האולימפית לפיונגצ'אנג.

 

 

ב-2016 בברטיסלבה, הוכתר כסגן אלוף אירופה, זכה במדליית ארד בגרנד פרי רוסטלקום 2016, וזאת בנוסף למדליות בתחרויות בינלאומיות שונות. בינואר 2018 סיים במקום החמישי באליפות אירופה שהיתה במוסקבה. 

 

 

על הכבוד שנפל בחלקו להוביל את משלחת ישראל כנושא דגל ישראל במשחקי החורף האולימפיים 2018 אמר ביצ'נקו: "אני נרגש מאד. אני תמיד גאה ללבוש את המדים הלאומיים של ישראל בכל מקום שאני מתחרה. זוהי מחויבות ואחריות גדולה מאד, וכמו תמיד אני מבטיח להיות שגריר נאמן של ישראל בטקס הפתיחה כמו גם בתחרויות עצמן, בהן אני מבטיח לעשות את הטוב ביותר שאני יכול"