עורכת הדין דפנה לנג, נבחרה לתפקיד יושב ראש איגוד האופניים ותחליף בתפקיד את איל קישון

מאת: הוועד האולימפי בישראל

עורכת הדין דפנה לנג נבחרה לתפקיד יושב ראש איגוד האופניים ותחליף בתפקיד את איל קישון. דפנה לנג נבחרה היום (חמישי 24.3) ליו"ר איגוד האופניים ברב של 100%, כאשר 78% מבעלי זכויות ההצבעה השתתפו בבחירות – השתתפות חסרת תקדים של בעלי ההצבעה.

לנג תחליף את יושב הראש היוצא איל קישון. הרשימה בראשות לנג נהנתה מתמיכה רחבה של המועדונים החברים באיגוד והייתה הרשימה היחידה שהציגה מועמדות לוועד המנהל של האיגוד. הרשימה מונה 9 חברים, בהן 4 נשים.

מיד לאחר הבחירות התקיימה הישיבה הראשונה של הוועד המנהל החדש. בפתח הישיבה הודתה לנג ליו"ר איל קישון ולגזבר נני מעוז ולחברי הוועד המנהל היוצא על תרומתם לאיגוד במהלך שלוש שנות כהונתם. בשנים אלו ענף האופניים בישראל רשם התקדמות משמעותית בתחומים רבים בהם: גידול במספר הספורטאים, פעילות רחבת היקף במגזר הערבי, צמיחה מספר הספורטאים בסגלי הוועד האולימפי, בקבוצות מקצועניות ובעלי מעמד ספורטאי בצה"ל, ובהישגים הבינלאומיים לרבות בהעפלה למשחקים האולימפיים טוקיו 2020. כמו כן הוקם ענף אופני המסלול, נוצר סבב תחרויות 'אנדורו', ויוצב מצבו הכספי של האיגוד.

"המטרה המוצהרת שלנו היא לזכות במדליה אולימפית. אנחנו מאמינות בזה שעם הפופולאריות האדירה של הענף ועם שיתוף הפעולה הפורה של האיגוד עם שר התרבות והספורט חילי טרופר, יושבת ראש הוועד האולימפי יעל ארד והפילנתרופ סילבן אדאמס,  אפשר לעשות היסטוריה", אמרה לנג.

דפנה לנג היא רוכבת אופני הרים חובבת ועורכת דין מזה 23 שנה, בעלת משרד פרטי ומתמחה בתחום הנדל”ן. לצד זאת, במשך כ-15 שנה לנג פעילה בקידום ספורט בישראל, הייתה מבין יזמיות פרויקט 'אתנה', שימשה כחברה במועצה הלאומית לספורט ואף שימשה זמנית כיושבת הראש של המועצה.

חברי הוועד המנהל של איגוד האופניים: דפנה לנג, חנה פרי-זן, עמית לוין, מרים בראון, רויטל שואן פנקס, יאיר אבין, רונן ארגוב, רונן בידרמן ותום יצחקי.

הוועד האולימפי בישראל מברך את עו״ד דפנה לנג עם מינוייה ליו״ר איגוד האופניים בישראל. לנג היתה שותפה בצמתים חשובים ומעצבים של ספורט הנשים בישראל. היא היתה בין יוזמות הקמת אתנה ושימשה בזמנו כיועצת בכירה בנושא לשרת הספורט דאז לימור לבנת.

הייתה בעבר פעילה בוועד האולימפי בישראל, יו״ר זמנית וחברת המועצה הלאומית לספורט, חברה בוועדה הציבורית לקביעת אמות המידה לחלוקת כספי התמיכה לספורט בישראל וחברה בוועדת ההיגוי לתכנית המתקנים הלאומיים לספורט וכיום חברה בוועדה לשוויון מגדרי בוועד האולימפי בישראל.

יעל ארד יו"ר הוועד האולימפי בישראל אמרה: ״ אני מברכת על המינוי הראוי של עו"ד דפנה לנג ליו"ר איגוד האופניים בישראל. מהיכרותי האישית עמה, עם יכולותיה המקצועיות והבינאישיות,  יש את ההשכלה והניסיון במרחב הספורטיבי, המנהיגות והתשוקה להובלת איגוד האופניים ותרומתה לקידום הספורט בכלל וספורט הנשים בפרט  הינה מהמעלה הראשונה.

בעידן בו  הננו עדיין עם תת ייצוג של נשים באיגודי הספורט בישראל מינוי זה חשוב מאין כמותו. מתוקף תפקידה כיו״ר איגוד האופנים תצטרף להנהלת הוועד האולימפי בישראל ותהייה השנייה לצידה של יו"ר איגוד הכדורמים רויטל גלוסקא, הנושאת בפועל תפקיד יו״ר איגוד בספורט בישראל. עד 2021 מילאה כנרת צדף בהצלחה רבה את תפקיד יו״ר איגוד ההתעמלות. למעלה מ -80 נשים השתתפו בקורס הדירקטוריות של הוועד האולימפי בישראל בשיתוף עם המי"ל בהצלחה מרובה. אנחנו מאמינים שנשים יכולות וצריכות לשאוף לתפקידים מנהיגותיים בספורט ולהציע את עצמן למלאם".