השחיין גל נבו הודיע על פרישה בגיל 31

מאת: הוועד האולימפי בישראל

 

השחיין הישראלי המעוטר ביותר בכל הזמנים, גל נבו (31) , כינס הערב מסיבת עיתונאים במשרדי הוועד האולימפי בישראל בהדר יוסף והודיע רשמית על פרישה.

 

נבו, נשוי ואב לשתי בנות, ייצג את ישראל במשחקים האולימפיים שלוש פעמים במהלך הקריירה: בבייג'ינג 2008, בלונדון 2012 ובמשחקים האחרונים בריו בשנת 2016. פרט למשחקים האולימפיים, ההישג הטוב ביותר של נבו היה מדליית הכסף במשחה ל-200 מטר מעורב אישי באליפות אירופה בלונדון ב- 2016.

 

בשנת 2013 הוא סיים שני באליפות אירופה בבריכות קצרות ב- 400 מטר מעורב אישי, ובמהלך הקריירה המפוארת שלו, זכה בין השאר גם ב- 7 מדליות ארד באליפות אירופה ב- 200 ו-400 מטר מעורב אישי.

 

יו"ר הוועד האולימפי יגאל כרמי: "מעבר לאופי התחרותי של גל, אני מצאתי בו קוד התנהגותי שהיווה ויהווה דוגמה לאחרים. הוא פונה לקריירה חדשה ואני בטוח שיצטיין בה כפי שהוא תמיד הצטיין במה שהוא עושה" .

 

בתמונה מימין לשמאל: ליאוניד קאופמן, גילי לוסטיג, גל נבו, יעקב טומרקין ויגאל כרמי.

 

מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג, שמכיר את נבו שנים ארוכות, עוד מימיו כמנהל היחידה לספורט הישגי אמר: "אני מתרגש. גל ייצג אותנו שלוש פעמים במשחקים אולימפיים ואני בטוח שעיתוי הפרישה שלו לא מקרי. בדיוק סיימנו בהצלחה ובהישגים רבים את אליפות אירופה לנוער, ויש משהו סמלי בעיתוי הפרישה שלו, בבידוק בזמן שהדור הצעיר מאותת שהוא כבר כאן. גל הצליח בדור של ענקים בשחייה הבינלאומית וזה לא גרע מהישגיו. בשם הוועד האולימפי, הספורט ההישגי והספורט הישראלי אני אומר לך תודה ענקית על כל מה שהיית ונתת. הדלת שלנו תמיד פתוחה ואנו אוהבים אותך".

 

גל נבו: "לא נעים לי שהטרחתי כל כך הרבה אנשים לפה היום. אבל החלטתי לפרוש משחייה תחרותית אז כנראה שאין ברירה. אני פונה לסטארט אפ עליו אני עובד כבר שנה וחצי שמטרתו להביא לענף שאני כל כך אוהב התחדשות."

 

על הקריירה שלו אמר נבו: " הצלחתי כי החלטתי שאני צריך להקשיב לאנשים סביבי. כמובן שזה לא מדויק שהקשבתי לכולם , אבל בחרתי כנראה נכון למי להקשיב ומכל אחד למדתי. כשתשמעו את הרשימה תבינו למה רק בן אדם טיפש לא היה מקשיב. אני רוצה להודות להורים שלי, למשפחה השנייה שלי, משפחתו של תום בארי שאימצה אותי אליהם בגיל לא פשוט, וכמובן למאמן ליאוניד קאופמן שהוא אחד האנשים החשובים בחיי".  

 

מאמנו של גל נבו, ליאוניד קאופמן, העניק לו מגן הוקרה מטעם איגוד השחייה על תרומתו לשחייה הישראלית ואמר: "אני למדתי וגדלתי על גל ואני מודה לו על כך. גל הוא סמל להצלחה אדירה למישהו בלי הרבה כישרון. בגלל נתוניו הפיזיים, אי אפשר היה להגיד או לראות על גל שהוא כישרון, אבל הכישרון של גל היה בדברים שלא רואים. גל הצליח בענף השני בחשיבותו ועצמתו בספורט האולימפי ואת זה חשוב לזכור. גל הוא לא "ייבוא", הוא ישראלי משלנו, והישגיו הם הצלחה גדולה מאד."

 

תום בארי, השחיין שמשפחתו אימצה את גל נבו כדי לאפשר לו להתאמן ולהתחרות : "אני מכיר את גל ועברנו המון יחד 16 שנה. אני ראיתי בגל מהרגע הראשון ניצוץ מיוחד, גם בזמן תקופות קשות וכשכאב. הוא לא איבד את הניצוץ הזה לרגע במשך 15 שנה. גל הגדיר לצד ההישגיות שלו גם מה זה להיות מקצוען".  

 

השחיין גיא ברנע, בן גילו של נבו שפרש לפני מספר חודשים: "קשה לי לראות את ענף השחייה בלי גל, גם לא מאחורי הקלעים. המשחים שלך גל תמיד נתנו לי השראה והיינו במשך שנים ארוכות משפחה אחת גדולה. אני לא אשכח את קור הרוח והרוגע שלך. לפני יום תחרויות חשוב תמיד היית הכי רגוע בעולם. לא יודע איך עשית את זה. כל מי שעקב אחרי הקריירה שלך לא יכול שלא לכבד אותך ומזה אי אפשר לברוח. אני מאחל לשחייה הישראלית שיבואו אחריך עוד הרבה גל נבואים". 

 

צילומים: עמית שיסל 

 

בתמונה מימן לשמאל: גילי לוסטיג, ליאוניד קאופמן, תום בארי, גיא ברנע, גל נבו, יגאל כרמי, יעקב טומרקין ומיקי מלול.