נחתמה האמנה לשיוויון מגדרי של הוועד האולימפי בישראל

מאת: הוועד האולימפי בישראל

 

הוועד האולימפי בישראל, הציג באסיפה הכללית שהתקיימה אתמול, את האמנה לשוויון מגדרי שלו וקרא לראשי האיגודים לחתום ולאמץ אמנה זו מתוך מחויבות לקידום השוויון בין המינים בספורט ומתוך תחושת אחריות לעיצוב דמותו של הספורט בישראל, כמנוף לשינוי חברתי, ברוח ערכיה של מדינת ישראל והערכים האולימפיים.

 

הוועד האולימפי בישראל הצטרף לקריאתו של תומאס באך, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי ומנהיג התנועה האולימפית, שלקח על עצמו את האחריות לפעול בכל הנוגע לשוויון בין המינים.

הצהרת התנועה האולימפית לפיה היא מחויבת להשתמש בספורט כדי לקדם את הזכויות והרווחה של נשים ונערות ברחבי העולם, באה לידי ביטוי באג'נדה האולימפית לקראת המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 המחייבת  את המשפחה האולימפית כולה.

 

יגאל כרמי יו"ר הוועד האולימפי בישראל אמר: "שוויון מהווה זכות אנושית בסיסית בעלת חשיבות עמוקה ועיקרון יסוד של האמנה האולימפית. אנו מאמינים בשוויון בין המינים וחותרים לממש זאת ללא משוא פנים. האמנה הינה מסמך מנחה לכלל המעורבים בספורט התחרותי על כל ענפיו המאוגדים במסגרות ממוסדות, לאומיות ובין-לאומיות תחת הוועד האולימפי בישראל. 

תת אלוף במיל' סוזי יוגב, יו"ר הוועדה לשוויון מגדרי בוועד האולימפי בישראל אמרה: "כתיבת האמנה מדגישה את  החשיבות הערכית והמחויבות לקידום פעולות מבוססות פתרונות להשגת שוויון בין המינים בכל הנוגע לספורט האולימפי בישראל. האמנה שנכתבה ע"י צוות היגוי  של הוועדה לשוויון מגדרי בראשו עמד עו"ד אורי קידר מהווה ציון דרך חשוב בכל הנוגע לאחריות בהובלת השוויון המגדרי בוועד האולימפי בישראל ובספורט האולימפי בישראל".

 

לאמנה בעברית ובאנגלית – הקליקו כאן !

 

בצילומים:


יגאל כרמי והשחיין גל נבו חותמים על האמנה
סוזי יוגב יו"ר הוועדה לשוויון מגדרי חותמת על האמנה

 

בתמונת השער:  (מימין לשמאל): ורד בוסקילה, יעל ארד, סוזי יוגב, יגאל כרמי שלומית ניר, נטע ריבקין וגילי לוסטיג